Օբյեկտ

Վերնագիր: Evaluating The Impact Of Chess Learning On Children With Autism Spectrum Disorders

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Հրապարակման ամսաթիվ:

2025

Հատոր:

9

Համար:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկույթ:

122-140

Ամփոփում:

Chess Scientific Research Institute examined the impact of learning chess on children with Autism Spectrum Disorders (ASD). Using a mixed-methods approach that combined qualitative data collecting and quantitative analysis, it sought to determine how chess affects these kids' cognitive, social, and behavioral development. The results showed that although children with more developed verbal skills had more excellent chess development, behavioral features, and other factors also had a significant impact on their learning outcomes. Eye contact and engagement levels varied even when communication and social interactions improved. The study emphasizes the need for more research and individualized teaching strategies to prove that chess is a valuable tool for helping kids with ASD.

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Ձևաչափ:

pdf

Նույնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:402700

Օբյեկտի հավաքածուներ:

Վերջին անգամ ձևափոխված:

Jul 17, 2025

Մեր գրադարանում է սկսած:

Jul 17, 2025

Օբյեկտի բովանդակության հարվածների քանակ:

4

Օբյեկտի բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/434953

Ցույց տուր նկարագրությունը RDF ձևաչափով:

RDF

Ցույց տուր նկարագրությունը OAI-PMH ձևաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակության անուն Ամսաթիվ
Sargsyan, Vahan, Evaluating The Impact Of Chess Learning On Children With Autism Spectrum Disorders Jul 17, 2025

Այս էջը օգտագործում է 'cookie-ներ'։ Ավելի տեղեկատվություն