Object

Title: Основные методические принципы организации занятий по РКИ с целью повышению интереса к изучению русского языка

Journal or Publication Title:

Русский язык в Армении=Ռուսաց լեզուն Հայաստանում=Russian language in Armenia

Date of publication:

2020

Number:

1 (112)

ISSN:

1829-4162

Additional Information:

Orekhova A’ Irina, Trukhanova S’ Daria, Օրեխովա Ի. Ա., Տրուխանովա Դ. Ս.

Other title:

Ռուսերենը՝ որպես օտար լեզու դասընթացների կազմակերպման հիմնական մեթոդական սկզբունքները ռուսաց լեզվի ուսուցումը հետաքրքիր դարձնելու նպատակ ունենալով ; Basic Methodological Principles Of Organizing The Rfl Lessons With The Aim Of Increasing Interest To Russian Language

Corporate Creators:

Армянский государственный педагогический университет имени Хачатура Абовяна

Contributor(s):

Гл. ред. А. М. Амирханян

Coverage:

63-71

Abstract:

В статье обобщается опыт проведения мероприятий, целью которых является повышение интереса к изучению русского языка и русской культуры в России и за рубежом. Авторы рассматривают методику проведения просветительских мероприятий с целью продвижения русского языка и культуры в России и мире как специфическую область методики преподавания РКИ. Наличие особых целей таких просветительских мероприятий, в том числе методических, указывает на необходимость обозначить методические векторы, определяющие содержание обучения и форматы общения преподавателей и волонтеров с аудиторией. В статье рассматриваются сходства и различия ключевых методических принципов организации просветительской работы преподавателей и волонтеров с другими форматами.
Հոդվածում ամփոփված է միջոցառումների անցկացման փորձը, որի նպատակն է ավելացնել հետաքրքրությունը Ռուսաստանում և արտերկրում ռուսաց լեզվի և ռուսական մշակույթի ուսումնասիրության նկատմամբ: Հեղինակները համարում են կրթական գործունեության իրականացման մեթոդաբանությունը` Ռուսաստանում և աշխարհում ռուսաց լեզուն և մշակույթը խթանելու համար, ռուսերենը՝ որպես օտար լեզու ուսուցման մեթոդաբանության հատուկ ոլորտ: Նման կրթական միջոցառումների հատուկ նպատակների առկայությունը, այդ թվում` մեթոդական, ցույց է տալիս մեթոդական վեկտորների որոշման անհրաժեշտությունը, որոնք որոշում են ուսուցման բովանդակությունը և լսարանի հետ հաղորդակցության ձևերը: Հոդվածում քննարկվում են ուսուցիչների և կամավորների կրթական աշխատանքի այլ ձևերի կազմակերպման հիմնական մեթոդաբանական նմանություններն ու տարբերությունները:
The paper summarizes the experience of organizing events, the purpose of which is to increase interest to Russian language and Russian culture in Russia and abroad. The authors consider the methodology of conducting educational events to promote the Russian language and culture in Russia and abroad as a specific area of RFL methodic studies. Specific goals of such educational events, including methodic ones, rationalized the need to identify methodic vectors that determine the content of educational these events and the formats of communication between teachers or volunteers, who conduct such events, with the audience. The article discusses the similarities and differences of the key methodic principles of organizing enlightening educational projects with other formats.

Place of publishing:

Ереван

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:377227

Language:

ru

Object collections:

Last modified:

Aug 20, 2024

In our library since:

Aug 20, 2024

Number of object content hits:

8

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/403722

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information