Նիւթ

Վերնագիր: Metaphor in Early Medieval Armenian Poetry

Ստեղծողը:

Bakhchinyan, Henrik

Տեսակ:

Հոդված

Հրապարակման մանրամասներ:

«Բանբեր հայագիտության» միջազգային գիտական հանդեսը լույս է տեսնում 2013 թվականից։

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Բանբեր հայագիտության = Вестник Арменоведения = Review of Armenian studies

Հրապարակման ամսաթիւ:

2025

Համար:

1

ISSN:

1829-4073 ; e-2953-8173

Պաշտոնական URL:


Լրացուցիչ տեղեկութիւն:

Բախչինյան Հենրիկ

Այլ վերնագիր:

Փոխաբերությունը վաղ միջնադարյան հայ բանաստեղծության մեջ

Աջակից(ներ):

Գլխավոր խմբագիր՝ Պ. Ա. Չոբանյան (2013-2017) ; Ա. Խառատյան (2017-)

Ծածկոյթ:

122-142

Ամփոփում:

The present article is devoted to the use of metaphors in the works of Armenian hymnographers from the 5th to the 8th centuries (Mesrop Mashtots, Sahak Partev, Movses Khorenatsi, Hovhan Mandakuni, Stepannos Syunetsi (I), Komitas Aghtsetsi, Sahak Dzoroporetsi, Hovhan Odznetsi, Barsegh Tchon, Sahakdukht). When describing and praising the Persons of the Holy Trinity, the Mother of God, Christian sacred symbols, and saints, the earliest Armenian hymnographers sought to make their language more vivid and impactful. To achieve this, they primarily employed metaphor, the fundamental form of allegory. The spiritual metaphors used in hymns were largely drawn from Biblical texts and their interpretations, gradually evolving and giving rise to original metaphors as well. This article explores the metaphors employed in 5th–8th century Armenian spiritual poetry to depict the Persons of the Holy Trinity, the Virgin Mary, and John the Baptist, including the following: Light, Source, Ray, Sun, Love, Lover of mankind, Life, Life-Giving Fruit, Fountain of Immortality, Treasure of Life, Bread of Life, Path, King, Staff, Judge, Physician, Shepherd, Captain, Bridegroom, Church, Vine, Rock, Dove, Heavenly Dew, Bright Heaven, Luminous Cloud, Burning Bush, etc. All these metaphors later served as a solid foundation for Grigor Narekatsi’s spiritual symbolism.
Ոսկեդարից մինչև Գրիգոր Նարեկացու հայտնությունը հայ հոգևոր, անհատական բանաստեղծության բնագավառում կենսունակ է եղել հատկապես օրհներգը (շարական): Այն պաշտոնական-ծիսական երգ-բանաստեղծություն է՝ իր արարողական գործառույթով, ինչը ենթադրում է խոսքարվեստի ու երաժշտարվեստի տարրերի կիրառում՝ պաշտամունքին ի նպաստ: Օրհներգերի առաջին հեղինակներն են V դարի հայ ազգային-քրիստոնեական մշակույթի և դպրության հիմնադիրներ Մեսրոպ Մաշտոցը և Սահակ Պարթևը: Նրանց երգային ժառանգությունն ըստ ամենայնի համալրել են նրանց կրտսեր աշակերտներ Մովսես Խորենացին, Հովհան Մանդակունին և Ստեփանոս Սյունեցին (1-ին): Վերջիններիս գործն էլ շարունակել են VII–VIII դարերի շարականագիրները, մասնավորապես` Կոմիտաս Աղցեցին, Սահակ Ձորոփորեցին, Հովհան Օձնեցին և առաջին հայ բանաստեղծուհի Սահակդուխտը։ Առաջին հայ օրհներգուները Սուրբ Երրորդության Անձերին, Աստվածամորը, քրիստոնեական սրբություններն ու սրբերին բնութագրելիս ու գովերգելիս, իրենց խոսքն առավել պատկերավոր և ազդեցիկ դարձնելու ձգտումով, կիրառել են հատկապես այլաբերության հիմնական տեսակը հանդիսացող փոխաբերությունը: Օրհներգերում կիրառված հոգևոր բնույթի փոխաբերությունները հիմնականում բխել են աստվածաշնչյան գրքերից և դրանց մեկնություններից, տարաձևվել են և տեղի տվել նաև ինքնաստեղծ փոխաբերությունների: Հոդվածում ներկայացված են V–VIII դդ. հայ հոգևոր բանաստեղծության մեջ հանդիպող՝ Սուրբ երրորդության Անձերին, Մարիամ Աստվածածնին և Հովհաննես Մկրտչին տրված փոխաբերությունները՝ Լոյս, Աղբիւր, Ճառագայթ, Արեգակ, Սէր, Մարդասէր, Կեանք, Կենարար, Աղբիւր անմահութեան, Գանձ կենաց, կենսատու Պտուղ, Հաց կենաց, Ճանապարհ, Թա-գաւոր, Գաւազան, Դատաւոր, Բժիշկ, Հովիւ, Նաւապետ, Փեսայ, Եկեղեցի, Մշակ-Այգեգործ, Որթ, Վէմ, Աղաւնի, Ցօղ երկնային, Երկինք պայծառ, Ամպ լուսեղէն, Մորենի անկէզ և այլն։ Բոլոր այս փոխաբերությունները հետագայում կայուն հիմք են հանդիսացել Գրիգոր Նարեկացու հոգևոր խորհրդաբանության համար։



Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

ՀՀ ԳԱԱ «Գիտություն» հրատ.

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

կապին հետեւելուն համար սեղմէ հոս ; oai:arar.sci.am:398998

Դասիչ:

АЖ 717

Բնօրինակին գտնուելու վայրը:

ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Jun 24, 2025

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Jun 20, 2025

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

7

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/432089

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակութեան անունը Թուական
Bakhchinyan, Henrik, Metaphor in Early Medieval Armenian Poetry Jun 24, 2025

Օբյեկտի տեսակ՝

Նման

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն