Object

Title: Ժամանակի դինամիկայի հրաչյահովհաննիսյանական ընկալումները

Journal or Publication Title:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան․ Հայագիտական հանդես

Date of publication:

2019

Number:

3 (45)

ISSN:

1829-0531

Official URL:

click here to follow the link

Additional Information:

Погосян, Т․, Poghosyan T.

Other title:

Грачьяоганисяновские восприятия о динамике времени ; Hrachya Hovhannisyan’s perceptions about dynamics of time

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Coverage:

70-75

Abstract:

Յուրաքանչյուր բանաստեղծ ունի ժամանակի դինամիկայի ընկալման իր մեթոդները, ժամանակի ու անհատի փոխհարաբերության վերաբերյալ իր պատկերացումները: Սույն հոդվածում փորձ է արվում բացահայտել ժամանակի շարժման հովհաննիսյանական ընկալումները, որը մեծապես կօգնի բանաստեղծի ստեղծագործությունը դիտարկելու որպես կայացած համակարգ, բացահայտելու նրա բանաստեղծական մոդելի յուրահատկությունները:
Каждый поэт имеет свои методы восприятия динамики времени, свои представления о взаимоотношениях времени и индивидума. В данной статье делается попытка раскрыть онанисяновские восприятия о движении времени, что значительно поможет рассматривать произведение поэта, как состоявшаяся система, чтобы раскрыть особенности его поэтической модели.
Each poet has his methods of perceptions about dynamics of time and his ideas about personalities’ mutual relations. In this article we try to reveal Hrachya Hovhannisyan’s perceptions about dynamics of time which will help greatly to observe the poet’s work as an accomplished system, to reveal the peculiarities of his poetical model.

Place of publishing:

Երևան

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:379509

Digitization:

ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան

Object collections:

Last modified:

Nov 15, 2024

In our library since:

Nov 15, 2024

Number of object content hits:

8

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/410609

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information