Օբյեկտ

Վերնագիր: Challenges Experienced By Learners With Visual Impairment On High-Stake Assessment

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Հրապարակման ամսաթիվ:

2023

Հատոր:

7

Համար:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Պաշտոնական URL:


Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Ծածկույթ:

63-76

Ամփոփում:

Recent studies show that there is a very low enrolment rate of learners with special educational needs (LSEN) in institutions of higher learning locally. This might be because most LSEN attain low achievement scores in the terminal examinations which make them not meet the admission requirements of such institutions. Consequently, the number of professionals with disabilities would then be very meagre. There might be a wide range of contributing factors that turn out to be realized at the terminal examinations stage even though the root causes could have been identified and dealt with at the earlier grades. The extreme manifestation of this challenge occurred when the 2017 cohort of learners with visual impairment in one regular school attained a 100% fail rate in Junior Certificate examinations. This definitely calls for investigating the reasons that led to this unfavourable outcome. The paper aims at presenting the facts from the perspective of learners due to their direct involvement in this issue. Data was generated from the interviews conducted with three visually impaired learners. Data were analysed using social justice education theories and capability framework. There are two main findings revealed in this study. Firstly, learners were not involved in deciding on the format of the question paper they preferred. Secondly, it was indicated that the terminal examination did not align with both instructional practice and formative assessment. This article recommends that learners should be involved in decision-making concerning their welfare. Apart from that, summative assessment should be aligned with instructional practice.

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Ձևաչափ:

pdf

Նույնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:372238

Օբյեկտի հավաքածուներ:

Վերջին անգամ ձևափոխված:

Oct 4, 2024

Մեր գրադարանում է սկսած:

Apr 3, 2024

Օբյեկտի բովանդակության հարվածների քանակ:

14

Օբյեկտի բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/402199

Ցույց տուր նկարագրությունը RDF ձևաչափով:

RDF

Ցույց տուր նկարագրությունը OAI-PMH ձևաչափով։

OAI-PMH

Հրատարակության անուն Ամսաթիվ
Setseetso Matobako, Challenges Experienced By Learners With Visual Impairment On High-Stake Assessment Oct 4, 2024

Այս էջը օգտագործում է 'cookie-ներ'։ Ավելի տեղեկատվություն