Հասարակագիտական միտքը արդի ժամանակաշրջանում
Сарвазян Лилит, Sarvazyan Lilit
Философско-политические взгляды Мкртича Хримяна в работе "Сирак и Самуэл" ; Mkrtich Khrimyan's Philosophical-Political Views In The Work “Sirak And Samuel”
ՀՀ ԳԱԱ Փիլիսոփայության, սոցիոլոգիայի և իրավունքի ինստիտուտ
Հոդվածում վերլուծվում են Մկրտիչ Խրիմյանի փիլիսոփայաքաղաքական հայացքները «Սիրաք եւ Սամուէլ» աշխատության մեջ։ Ըստ մտածողի՝ իշխանության, օրենքի և իրավունքի աղբյուրը Աստվածն է։ Մարդու հասարակական գործունեության հաջողության երաշխիքը բնական ու բարոյական օրենքների իմացությունն է։ Հիմնվելով աստվածադիր օրենքների վրա՝ Խրիմյանը բնական անհավասարության օրենքը մեկնաբանում է որպես մարդկային հասարակությունն ամրապնդող, միասնականացնող հզոր գործոն։ Ըստ նրա՝ մարդիկ հավասար են միայն Աստծո առջև։ Սակայն ողջ Տիեզերքը գործառում է անհավասարության օրենքով, որն առկա է և՛ կենդանական աշխարհում, և՛ մարդկային՝ հասարակական կյանքում։ Խրիմյանը չի ընդունում միապետական-կայսերական կառավարման ձևը, որի օրոք՝ անտեսվում են Աստվածային օրենքներն ու ժողովուրդների բնական իրավունքները։ Հետևելով անտիկ դարաշրջանի փիլիսոփաներին՝ նա ազնվապետությունն է համարում պետության կառույցի լավագույն ձևը։ Բայցև պետության կառույցի անտիկ մոդելը լրացնում է ժողովրդավարության իր գաղափարներով։
В статье анализируются философско-политические взгляды Мкртича Хримяна в работе “Сирак и Самуэл”. Источником власти, закона и права мыслитель считает Бога. Залог успеха социальной деятельности человека - знание естественных и нравственных законов. Основываясь на божественных законах, Хримян трактует закон естественного неравенства как мощный фактор, укрепляющий и объединяющий человеческое общество. По его словам, люди равны только перед Богом. Однако вся Вселенная действует по закону неравенства, она существует как в животном мире, так и в общественной жизни человека. Хримян не приемлет монархию, имперское правление, при котором игнорируются Божественные законы и естественные права народов. Следуя античным философам, он считает аристократию лучшей формой государственного устройства. Но Хримян дополняет античную модель государственного управления своими идеями демократии.
The article analyzes the philosophical-political views of Mkrtich Khrimyan in the work “Sirak and Samuel”. According to the thinker, God is the source of power, law and right. The guarantee of the success of human social activity is the knowledge of natural and moral laws. Based on divine laws, Khrimyan interprets the law of natural inequality as a powerful factor that strengthens and unites human society. According to him, people are equal only before God. However, the whole Universe operates according to the law of inequality, it exists both in the animal world and in human social life. Khrimyan does not accept the monarchy-imperial government, during which the Divine laws and the natural rights of the peoples are ignored. Following the philosophers of antiquity, he considers aristocracy the best form of state structure. But Khrimyan complements the antique model of state governance with his ideas of democracy.
Երևան
oai:arar.sci.am:366556
2013թ․ վերանվանվել է Փիլիսոփայությունը արդի աշխարհում
ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան
Nov 27, 2023
Nov 22, 2023
19
https://arar.sci.am/publication/396145
Սարվազյան, Լիլիթ Գլխ. խմբ.՝ Գ․ Ա․ Պողոսյան
Սարվազյան, Լիլիթ Գլխ․ խմբ․` Ղազանչյան Լ․ Ա․
Սարվազյան, Լիլիթ Գլխ. խմբ.՝ Գ․ Ա․ Պողոսյան
Սարվազյան, Լիլիթ Գլխ. խմբ.՝ Գ․ Ա․ Պողոսյան
Սարվազյան, Լիլիթ Գլխ. խմբ.՝ Գ․ Ա․ Պողոսյան
Սարվազյան, Լիլիթ Գլխ. խմբ.՝ Գ․ Ա․ Պողոսյան
Հարությունյան, Ամալյա Պատ․ խմբ՝. Հ․ Գ․ Ինճիկյան (1966-1968) Գլխավոր խմբ.՝ Ծ․ Պ․ Աղայան (1969-1972) Վ․ Ա․ Միքայելյան (1972-1987) Ա․ Ա․ Խառատյան (1988-2017) Պ․ Ավետիսյան (2017-)
Օհանյան, Սոֆյա