Object

Title: Տարբեր եղանակներով խնդիրների լուծման մեթոդական նպատակահարմարության մասին

Publication Details:

Հանդեսը լույս է տեսնում տարին մեկ անգամ:

Journal or Publication Title:

Արցախի պետական համալսարանի գիտական տեղեկագիր. Հասարակական և բնական գիտություններ=Ученые записки Арцахского государственного университета: Социальные и естественные науки=Artsakh state university's Proceedings: Social and natural sciences

Date of publication:

1998-

Volume:

2017

Number:

1

ISSN:

1829-4375

Official URL:


Additional Information:

Хачатрян А. М․, Хачатрян Г. М., Khachatryan A. M., Khachatryan Г. M.

Other title:

On The Methodological Expediency Of Solving Problems In Different Ways ; О методической целесообразности решения задач разными способами

Corporate Creators:

Արցախի պետական համալսարան

Contributor(s):

Գլխավոր խմբ.՝ Վալերի Ավանեսյան

Coverage:

40-46

Abstract:

В работе рассматривается вопрос о целесобразности решения задач школьного курса математики разными способами. Больше, чем десятью способами решено одно несложное тригонометрическое уравнение, что позволяет повторить с учащимися не только методы решения тригонометрических уравнений, но и оновные формулы тригонометрии. Показано, каким образом применение различных методов и приомов влияет на усвоение учебного материала и способствует развитию гибкости мышления учащихся.
The paper considers the question of the feasibility of solving the problems of the school course of mathematics in various ways. More than ten ways solve one simple trigonometric equation, which allows you to repeat with the students not only the methods of solving trigonometric equations, but also the basic formulas of trigonometry. It is shown how the application of various methods and primes influences the assimilation of educational material and promotes the development of students' thinking flexibility.
Աշխատանքում դիտարկվում է դպրոցական դասընթացի խնդիրների տարբեր եղանակներով լուծման նպատակահարմարության հարցը: Մեկ տասնյակից ավելի եղանակներով լուծված է ոչ բարդ եռանկյունաչափական մեկ հավասարում, որը հնարավորություն է տալիս ոչ միայն սովորողների հետ կրկնելու եռանկյունաչափական հավասարումների լուծման մեթոդները, այլև եռանկյունաչափության հիմնական բանաձևերը: Ցույց է տրված, թե ինչպես է տարբեր մեթոդների և հնարքների կիրառումը ազդում ուսումնական նյութի յուրացմանը և նպաստում սովորողների ճկուն մտածողության զարգացմանը:

Place of publishing:

Ստեփանակերտ

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:362207

Digitization:

ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան

Location of original object:

Արցախի պետական համալսարան

Object collections:

Last modified:

Jan 12, 2024

In our library since:

Aug 24, 2023

Number of object content hits:

26

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/391569

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information