Object

Title: Some Issues of Running Effective Online Courses

Journal or Publication Title:

«Կաճառ» Գիտական հոդվածների ժողովածու. ՀՀ ԳԱԱ Գիտակրթական միջազգային կենտրոն = ״Качар״ Сборник научных трудов. НАН РА Международный научно-образовательный центр =“Katchar” Collection of Scientific Articles. International Scientific-Educational Center NAS RA

Date of publication:

2020

Number:

1

ISSN:

2579-2903

Official URL:

click here to follow the link

Additional Information:

Հարությունյան Արուսյակ, Арутюнян Арусяк

Other title:

Առցանց դասընթացների արդյունավետ վարման որոշ հիմնահարցեր ; Некоторые аспекты эффективного проведения онлайн-курсов

Coverage:

58-64

Abstract:

This article discusses the experience of running a MOOC on teaching B1-level Business English according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) through the American Corners in Armenia and highlights several mechanisms needed to ensure effective online teaching and learning so as not to have high dropout rate and keep the learners of the MOOC interested and motivated throughout the entire three-month-long course. Սույն հոդվածում քննարկվում է Ամերիկյան անկյունների միջոցով կազմակերպվող լեզուների իմացության համաեվրոպական համակարգի Բ1 մակարդակի «Գործարար անգլերեն» բաց հասանելիության առցանց դասընթացի վարման փորձը Հայաստանում։ Առանձնացվել են որոշ կառուցակարգեր, որոնք անհրաժեշտ են արդյունավետ առցանց դասավանդման և ուսումնառության համար, սահմանվել են չափանիշներ՝ կապված դասընթացներին մասնակցելու ցուցանիշի, ինչպես նաև դասընթացի եռամսյա տևողության ընթացքում բաց հասանելիության առցանց դասընթացի մասնակիցներին մոտիվացնելու վերաբերյալ: В статье обсуждается опыт проведения языкового онлайн-курса «Деловой английский» уровня B1 в соответствии с общеевропейской системой уровня владения иностранным языком с использованием массовых открытых онлайн-курсов (МООК) в “Американских уголках” Армении. Основная задача - выделить и обосновать механизмы, необходимые для обеспечения эффективного онлайн-обучения с целью избежания высокого процента отсева и поддержания мотивации студентов МООК на протяжении всего трехмесячного курса.

Publisher:

ՀՀ ԳԱԱ

Format:

pdf

Identifier:

oai:arar.sci.am:263357

Location of original object:

ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան

Object collections:

Last modified:

Dec 8, 2023

In our library since:

Nov 6, 2020

Number of object content hits:

66

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/286829

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information