Publication Details:
Journal or Publication Title:
Գեղարվեստի ակադեմիայի Տարեգիրք=Yearbook of the Academy of Fine Arts=Ежегодник академии художеств
Date of publication:
Number:
ISSN:
Official URL:
www.yearbook.yafa.am
Additional Information:
Хачатрян Ареват, Khachatryan Arevhat
Title:
Հիշողության հայեցակարգը Ջուլիան Բարնսի «Վերջի կանխազգացումը» վեպում
Other title:
Концепция памяти в романе Джулиана Барнса «Предчувствие конца» ; The Concept Of Memory In Julian Barnes’ Novel The Sense Of An Ending
Creator:
Corporate Creators:
Հայաստանի գեղարվեստի պետական ակադեմիա
Subject:
Uncontrolled Keywords:
Բարնս ; պոստմոդեռնիզմ ; ժամանակ ; տարածություն ; քրոնոտոպ ; երևակայական ; իրական ; հիշողություն ; կրկնություն ; փոխակերպում
Coverage:
Abstract:
Հոդվածում ուսումնասիրվում է հիշողության հայեցակարգը Ջուլիան Բարնսի «Վերջի կանխազգացումը» վեպում, որտեղ քրոնոտոպը վեպի հիմնական գաղափարը միավորող ստեղծագործական գործիք է: Ժամանակի և տարածության յուրահատուկ խաչմերուկում ձևավորվում են քրոնոտոպային միավորներ, որոնք թույլ են տալիս ստեղծելու եզակի գեղարվեստական իրականություն։ Քրոնոտոպը ներկայացվում է որպես «փոխակերպում», որը վերափոխում է երևակայականն ու իրականը: Հեղինակը խառնում է իրականությունն ու հիշողությունը, բարդացնում իրադարձությունների բովանդակությունը և ստեղծում մի նոր աշխարհ, որտեղ անցյալը և ներկան միավորվում են և ստեղծում բազմաշերտ իրականություն։ Հոդվածի նպատակն է ուսումնասիրել, թե ինչպես է հեղինակը որպես գեղարվեստական իրականությւն օգտագործում ժամանակն ու տարածությունը: Նշված նպատակին հասնելու համար կարևոր են հետևյալ խնդիրները. • դիտարկել քրոնոտոպը որպես «փոխակերպման» գործիք, որի միջոցով իրականը վերափոխվում է երևակայականի, • վերհանել քրոնոտոպային բարդ զուգորդումների կիրառումը որպես իրականություն, որտեղ հիշողությունը, անցյալը և ներկան միախառնվում են:
В статье рассматривается концепция памяти в романе Джулиана Барнса «Предчувствие конца», где хронотоп является творческим инструментом и объединяет основную идею романа. Хронотопические единицы формируются на уникальном пересечении времени и пространства, создавая неповторимую художественную реальность. Хронотоп представлен как «трансформация», изменяющая воображаемое и реальное. Автор смешивает реальность и память, усложняет содержание событий и создает новый мир, в котором прошлое и настоящее сливаются, создавая многослойную реальность. Это сближение ставит под вопрос достоверность индивидуальной памяти и переосмысливает повествовательную истину, демонстрируя то, как личные воспоминания формируют идентичность. Здесь хронотоп не только структурный прием, но и средство, позволяющее раскрыть темы памяти, вины и времени в повествовании.
The article examines the concept of memory in Julian Barnes’ novel The Sense of an Ending, where the chronotope is a creative tool unifying the main idea of the novel. Chronotopic units are formed at the unique intersection of time and space, creating inimitable artistic reality. The chronotope is presented as a “transformation” modifying the imaginary and the real. The author mixes reality and memory, complicates the content of events, and creates a new world where the past and present merge, forming a multi-layered reality. This convergence challenges the reliability of personal memory and redefines narrative truth, illustrating how subjective recollection shapes identity and perception. The chronotope thus serves not merely as a structural device but as a lens through which the narrative interrogates the nature of memory, guilt, and the passage of time.
Place of publishing:
Երևան