Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:
Հրապարակման ամսաթիվ:
Հատոր:
Համար:
ISSN:
Պաշտոնական URL:
Վերնագիր:
Ստեղծողը:
Համատեղ հեղինակները:
Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան
Խորագիր:
Չվերահսկվող բանալի բառեր:
systematic literature review ; school chess ; mathematics ; problem solving ; student benefit ; educational tool
Ծածկույթ:
Ամփոփում:
The systematic literature review presented here records those studies intending to investigate improvement in students' mathematical skills from the use of chess as an educational tool. From a total of 53 studies (another 52 with goals in addition to mathematics were excluded), 12 were finally chosen which fulfilled the following additional conditions: i) having been published exclusively in a scientific journal and ii) having been carried out during school hours and divided using specific individual criteria which are referred to analytically. The study concludes that with the aid of chess, teachers can help students solve mathematical and other types of problems while suggesting areas that require further investigation.
Հրատարակության վայրը:
Երևան