Object structure

Journal or Publication Title:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Date of publication:

2015

Volume:

2

Number:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Official URL:


Additional Information:

Ռիբչենկո Լ. Կ., Ribchenko L. K.

Title:

Психолого-педагогическое сопровождение ребенка с аутистическими нарушениями как реализация личностно ориентированного подхода

Other title:

Աուտիստիկ խանգարումներ ունեցող երեխաների հոգեբանա մանկավարժական ուղեկցումը որպես անձի կողմնորոշման մոտեցման իրականացում ; Psychological And Pedagogical Support Of Children With Autism As Realization Of Personally Focused Approach

Creator:

Рыбченко, Л. К.

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Subject:

Аутизм

Uncontrolled Keywords:

инклюзия ; коррекция ; социализация ; интеграция ; школа ; родители

Coverage:

241-248

Abstract:

Recently, correctional pedagogy and psychology in Ukraine is determined by the priority development trends rehabilitation inclusive content correction - pedagogical work and habilitation of children “at risk”. De© ite the complications in the inclusive inst itutions, more and more children with mental and physical disabilities are involved in remedial work within inclusive education and upbringing. This suggest s that the inclusion of children with autism in a comprehensive training syst em can be successful and contribute to their psychological and emotional development.The article raises the problem of psycho-pedagogical support of the child with autism. The data public survey about the problems faced by families, where children with autism. Designated conditions and presents a model of successful and productive work on the psychological and pedagogical support of a multidisciplinary team of a child with autism .

Place of publishing:

Երևան

Type:

Հոդված

Format:

pdf