Ռիբչենկո Լ. Կ., Ribchenko L. K.
Աուտիստիկ խանգարումներ ունեցող երեխաների հոգեբանա մանկավարժական ուղեկցումը որպես անձի կողմնորոշման մոտեցման իրականացում ; Psychological And Pedagogical Support Of Children With Autism As Realization Of Personally Focused Approach
Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան
Recently, correctional pedagogy and psychology in Ukraine is determined by the priority development trends rehabilitation inclusive content correction - pedagogical work and habilitation of children “at risk”. De© ite the complications in the inclusive inst itutions, more and more children with mental and physical disabilities are involved in remedial work within inclusive education and upbringing. This suggest s that the inclusion of children with autism in a comprehensive training syst em can be successful and contribute to their psychological and emotional development.The article raises the problem of psycho-pedagogical support of the child with autism. The data public survey about the problems faced by families, where children with autism. Designated conditions and presents a model of successful and productive work on the psychological and pedagogical support of a multidisciplinary team of a child with autism .
Երևան
oai:arar.sci.am:377070
Oct 4, 2024
Aug 15, 2024
3
https://arar.sci.am/publication/407891
Кафьян, Э. М. Азарян, К. А.
Г. Б. Аракелова Պատ․ խմբ․՝ Բ․ Ա․ Ֆանարջյան (1961-1977) Ի․ Ք․ Գևորգյան (1978-1988) Ռ․ Պ․ Ստամբոլցյան (1989-1994) Գլխ․ խմբ․՝ Վ․ Պ․ Հակոբյան (1995-2007) Յու․ Թ․ Ալեքսանյան (2008-2018)