Journal or Publication Title:
Русский язык в Армении=Ռուսաց լեզուն Հայաստանում=Russian language in Armenia
Date of publication:
Number:
ISSN:
Additional Information:
Khojoyan Y. M., Խոջոյան Յու. Մ.
Title:
Other title:
On the Study of Fiction and Documentary Prose at the Lessons of Russian Language of Humanitarian Departments (on the basis of materials of the works of S. Aleksievich and A. Kron) ; Գեղարվեստա-փաստագրական արձակի ուսումնասիրման վերաբերյալ ռուսաց լեզվի դասերին հումանիտար ֆակուլտետներում (Ս. Ալեկսիևիչի և Ա. Կրոնի ստեղծագործությունների նյութի հիման վրա)
Remainder of title:
(по материалам произведений С. Алексиевич и А. Крона)
Creator:
Corporate Creators:
Армянский государственный педагогический университет имени Хачатура Абовяна
Contributor(s):
Subject:
Uncontrolled Keywords:
художественно-документальная проза ; навыки и умения ; межжанровый синтез ; общественное и историческое сознание
Coverage:
Abstract:
В статье предлагается практическая разработка серии уроков, посвященных изучению художественно-документальной прозы на уроках русского языка для гуманитарных факультетов вузов. Работа с произведениями художественнодокументальной прозы значительно расширит литературный и историкокультурологический кругозор обучающихся; будет способствовать повышению интереса к исследовательской деятельности – анализу и интерпретации изучаемого материала.
In the article it is proposed a practical working-out of series of lessons, devoted to the study of the outstanding samples of artistic-documentary prose at the lessons of Russian language (for humanitarian faculties). The work with compositions of artisticdocumentary prose will greatly expand the literary, historical-cultural horizons of students; will help to increase the interest towards research activities, creative interpretation of the material being studied.
Հոդվածում առաջարկվում է դասերի շարքի գործնական մշակում, նվիրված գեղարվեստա-փաստագրական արձակի վառ օրինակներին (հումանիտար ֆակուլտետների համար): Գեղարվեստա-փաստագրական արձակի ստեղծագործությունների հետ աշխատանքը նշանակալիորեն կընդլայնի ուսանողների գրական և պատմա-մշակութային տեսադաշտը; կնպաստի հետազոտական գործունեության նկատմամբ հետաքրքրության բարձրացմանը, ուսումնասիրվող նյութի ստեղծագործական մեկնաբանմանը:
Place of publishing:
Ереван