Object structure

Journal or Publication Title:

Русский язык в Армении=Ռուսաց լեզուն Հայաստանում=Russian language in Armenia

Date of publication:

2015

Number:

6 (97)

ISSN:

1829-4162

Additional Information:

Khojoyan Y. M., Խոջոյան Յու. Մ.

Title:

К изучению художественно–документальной прозы на уроках русского языка на гуманитарных факультетах вузов

Other title:

On the Study of Fiction and Documentary Prose at the Lessons of Russian Language of Humanitarian Departments (on the basis of materials of the works of S. Aleksievich and A. Kron) ; Գեղարվեստա-փաստագրական արձակի ուսումնասիրման վերաբերյալ ռուսաց լեզվի դասերին հումանիտար ֆակուլտետներում (Ս. Ալեկսիևիչի և Ա. Կրոնի ստեղծագործությունների նյութի հիման վրա)

Remainder of title:

(по материалам произведений С. Алексиевич и А. Крона)

Creator:

Ходжоян, Ю. М.

Corporate Creators:

Армянский государственный педагогический университет имени Хачатура Абовяна

Contributor(s):

Гл. ред. Б. М. Есаджанян

Subject:

Практика

Uncontrolled Keywords:

художественно-документальная проза ; навыки и умения ; межжанровый синтез ; общественное и историческое сознание

Coverage:

49-55

Abstract:

В статье предлагается практическая разработка серии уроков, посвященных изучению художественно-документальной прозы на уроках русского языка для гуманитарных факультетов вузов. Работа с произведениями художественнодокументальной прозы значительно расширит литературный и историкокультурологический кругозор обучающихся; будет способствовать повышению интереса к исследовательской деятельности – анализу и интерпретации изучаемого материала.
In the article it is proposed a practical working-out of series of lessons, devoted to the study of the outstanding samples of artistic-documentary prose at the lessons of Russian language (for humanitarian faculties). The work with compositions of artisticdocumentary prose will greatly expand the literary, historical-cultural horizons of students; will help to increase the interest towards research activities, creative interpretation of the material being studied.
Հոդվածում առաջարկվում է դասերի շարքի գործնական մշակում, նվիրված գեղարվեստա-փաստագրական արձակի վառ օրինակներին (հումանիտար ֆակուլտետների համար): Գեղարվեստա-փաստագրական արձակի ստեղծագործությունների հետ աշխատանքը նշանակալիորեն կընդլայնի ուսանողների գրական և պատմա-մշակութային տեսադաշտը; կնպաստի հետազոտական գործունեության նկատմամբ հետաքրքրության բարձրացմանը, ուսումնասիրվող նյութի ստեղծագործական մեկնաբանմանը:

Place of publishing:

Ереван

Type:

Статья

Format:

pdf

Language:

ru