Ցույց տուր կառուցվածքը

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Հրապարակման ամսաթիվ:

2021

Հատոր:

5

Համար:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Պաշտոնական URL:


Վերնագիր:

Teaching in inclusive schools: pedagogical standpoint while working with children with mental retardation

Ստեղծողը:

Zohrabyan, Zabella

Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Խորագիր:

Pedagogy

Չվերահսկվող բանալի բառեր:

Inclusive education ; mental retardation ; the process of education ; educational processes ; and socialization processes

Ծածկույթ:

114-120

Ամփոփում:

The purpose of education is the change anticipated in a person (or group of people) which is implemented by the use of specially planned educational actions, under the influence of activity. This justification becomes more sensitive when children with special educational needs, especially those with mental retardation find themselves in the new educational environment - in an inclusive school. This literature review paper aims to describe the issues of education in children with mental retardation in schools providing inclusive education. The study was conducted using literature on theoretical analytical methods. The results of the study showed the educational work for mentally retarded children in inclusive schools can be implemented if an optimal educational environment is created, training for educators is held and a strong educational system is created.

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Տեսակ:

Հոդված

Ձևաչափ:

pdf