Ցույց տուր կառուցվածքը

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Հրապարակման ամսաթիվ:

2022

Հատոր:

2

Համար:

1, Special issue

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Պաշտոնական URL:

սեղմիր այստեղ կապին հետևելու համար

Վերնագիր:

Advanced Vocational Training of Schoolchildren: Philosophical Aspects of Understanding

Ստեղծողը:

Kashfrazyeva, Gulnara

Համատեղ հեղինակները:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Խորագիր:

Philosophy of education

Չվերահսկվող բանալի բառեր:

philosophical aspect ; advanced training ; technological education ; vocational education

Ծածկույթ:

74-87

Ամփոփում:

The study aims to determine the philosophical and methodological aspects of advanced vocational training for students at school. The article uses philosophical methods to identify the main approaches of modern philosophy to the problem of advanced vocational training. A set of empirical methods was applied: literature study, survey (oral and written). To achieve the goal, the following tasks were solved: considering approaches to the concept of advanced vocational training of schoolchildren; highlighting the main aspects of advanced vocational training of schoolchildren; studying the current condition of the arrangement of advanced vocational training of schoolchildren. The problem of this research lies in the issue of disclosing the structure of advanced vocational training. Four units were identified, by the development of which one can judge on the degree of orientation of the educational process in a school towards the vocational training of students. The results of a survey of schoolchildren revealed that the most developed unit of advanced vocational training is the formation of meta-subject competencies, taking into account the professional orientation of the student. Similarly, with meta-subject competencies, average indicators are observed in the assimilation of labour skills.

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

Տիգրան Մեծ

Տեսակ:

Հոդված

Ձևաչափ:

pdf

Լեզու:

en