Հրապարակման մանրամասներ:
Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:
Հոդվածների ժողովածու: Ափինյանական ընթերցումներ. ավանդական երաժշտության արդի հիմնախնդիրները
Հրապարակման ամսաթիվ:
ISBN:
Լրացուցիչ տեղեկություն:
Yernjakyan Lilit, Ернджакян Лилит
Վերնագիր:
Թուրքալեզու հայ աշուղների արվեստը որպես պատմամշակութային ֆենոմեն
Այլ վերնագիր:
The Art Of Turkish-Speaking Armenian Ashugh As Historical Cultural Phenomenon ; Искусство тюркоязычных армянских ашугов как культурный феномен
Ստեղծողը:
Խորագիր:
Չվերահսկվող բանալի բառեր:
թուրքալեզու հայ աշուղ ; Օսմանյան կայսրություն ; Արևմտյան Հայաստան ; բազմալեզվություն ; ինքնություն ; երաժշտաբանաստեղծական տեքստ ; մշակութային ֆենոմեն
Ծածկույթ:
Ամփոփում:
Հոդվածը նվիրված է թուրքալեզու հայ աշուղների ստեղծագործության պատմամշակութային հիմքերի պարզաբանման և արժևորման հարցերին: Աշուղական արվեստն այն բնագավառներից է, որի բազմազան դրսևորումները չեն արժանացել լուրջ ուսումնասիրության, հատկապես նշված կտրվածքով: Մեթոդներ և նյութեր. Պատմահամեմատական մեթոդով իրականացված գիտական, փաստագրական նյութերի և երաժշտաբանաստեղծական տեքստերի քննությունը լույս է սփռում բազմալեզու հայ աշուղների մասնագիտական և ազգային ինքնության դրսևորումների, լեզվական կողմնորոշումների, ժանրային և ոճական նախասիրությունների վրա, որոնք ձևավորվել են բազմազգ Օսմանյան կայսրության սոցիալ-քաղաքական բարդ համատեքստում: Վերլուծություն. Դիտարկվել են թուրքալեզու հայ աշուղների բազմաթիվ երգեր, որոնցում առկա օտարալեզվությունն ու միջլեզվական փոխառությունները, նպաստելով նրանց արվեստի ճանաչմանն ու տարածմանը, խթանել են նաև ազգային, հայրենասիրական, կրոնական թեմաների արտացոլումը՝ որպես ինքնության հայտերի: Արդյունքներ. Տրվում է հայ աշուղների բազմալեզու ստեղծագործության ճշմարիտ գնահատականը: Մշակութային այս ֆենոմենը յուրովի ընդգծում է հայ երաժշտարվեստի կարևոր դերը համաարևելյան աշուղական ավանդույթում: The article is devoted to the study and evaluation of the historical cultural foundations of Turkish-speaking Armenian ashughs’ creative work. Methods and materials: Considaration of scientific and documentary materials and musical poetic texts sheds light on the manifestation of professional and national identity, linguistic orientations, genre and stylistic preferences of the multilingual Armenian ashughs in the complex socio-political context of the multinational Ottoman Empire. Analysis: The Armenian bards living in different centers of the Near and Middle East drew their material from Armenian reality; they were knowledgeable in national music, treated Christian themes in their moral-religious songs, though they used common metrical forms composing in the Persian, Georgian and Turkish languages. Results: Foreign and interlingual borrowings, present in the songs of Armenian ashughs, contributed to the recognition and dissemination of their art as well as stimulated the reflection of national religious themes as manifestations of identity. A true assessment of this cultural phenomenon emphasizes the important role of Armenian musical art in the all- eastern ashugh tradition.
Статья посвящена изучению и оценке историко-культурных основ творчества тюркоязычных армянских ашугов. Искусство ашугов та сфера, разносторонние проявления которой до сих пор не были предметом серьезного исследования, особенно в избранном аспекте. Методы и материалы: Посредством историко-сравнительного метода рассмотрены научно-документальные материалы и музыкальнօ-поэтические тексты, которые выявляют особенности профессионального и национального самосознания, языковых ориентаций, жанровых и музыкально-стилистических предпочтений многоязычных армянских ашугов в сложном общественно-политическом контексте многонациональной Османской империи. Анализ: Проанализированы многочисленные песенные произведения тюркоязычных армянских ашугов, проживающих в разных центрах Ближнего и Среднего Востока. Они черпали свой материал из армянской действительности, обращались к христианским темам, хотя пользовались восточными метрическими формами, сочиняли на персидском, грузинском и турец- ком языках. Результаты: Иноязычные и межъязыковые заимствования в песнях армянских ашугов способствовали признанию и распространению их творчества, a также восприятию национально-религиозной тематики как проявление идентичности. Правильная оценка этого культурного феномена подчеркивает важную роль армянского музыкального искусства в общевосточной ашугской традиции․