Publication Details:
Journal or Publication Title:
Գիտական Արցախ=Scientific Artsakh=Научный Арцах
Date of publication:
Volume:
Number:
ISSN:
Official URL:
www.artsakhlib.am
Additional Information:
Abrahamyan Vazgen, Абрамян Вазген
Title:
Other title:
Механизмы парламентского контроля над исполнительной властью при разных формах правления ; Mechanisms of Parliamentary Oversight over the Executive Power under Different Forms of Governance
Creator:
Subject:
Uncontrolled Keywords:
խորհրդարանական վերահսկողություն ; կառավարման ձև ; Ազգային ժողով ; գործադիր իշխանություն ; կառուցակարգ ; անվստահության քվե ; հանձնաժողովներ
Abstract:
Հոդվածի նպատակն է ուսումնասիրել գործադիր իշխանության նկատ-մամբ խորհրդարանական վերահսկողության կառուցակարգերը արդի երեք տիպի ժողովրդավարական հանրապետություններում՝ նախագահական (ԱՄՆ), կիսանախագահական (Ֆրանսիա) և խորհրդարանական (Գերմանիա) կառավարման ձևերի պայմաններում, ինչը կարող է նպաստել մեր երկրի առջև ծառացած ներքոնշյալ խնդիրների կարգավորմանը։ Ինչպես ցույց է տալիս Հայաստանի Հանրապետության իրավական պրակտիկան, քաղաքական ուժին հաջողվում է խորհրդարանում ապահովել կայուն որակյալ մեծամասնություն, ինչի արդյունքում տեսականորեն խորհրդարանական մեծամասնությունը կարող է ընդունել ցանկացած որոշում՝ հաշվի չառնելով փոքրամասնության կարծիքը և պաշտպանել իր Կառավարության ցանկացած որոշում, ուստի խորհրդարանական վերահսկողությունը գործադիր իշխանության նկատմամբ կորցնում է իր արդյունավետությունը։ Հաշվի առնելով 2016 թվականի Ապրիլյան քառօրյա պատերազմը, 2020 թվականի Արցախյան 44-օրյա պատերազում պարտությունը և դրա շարունա-կությունը հանդիսացող բազմաթիվ անվտանգային խնդիրներ, ելնելով բանակի վերազինման և մարտունակության բարձրացման անհրաժեշտությունից՝ առանձնահատուկ կարևորություն են ներկայացնում զինվորականների նկատմամբ խորհրդարանական վերահսկողության ապահովման և զինծառայողների իրավունքների պահպանման հիմնահարցերը։ Հետազոտության իրականացման ընթացքում կիրառվել են համագիտական և հատուկ (համեմատական-իրավական) մեթոդներ: Արդյունքում կատարված եզրահանգումները փաստում են, որ չնայած խորհրդարանական վերահսկողության կառուցակարգերը տարբեր են կառավարման ձևով պայմանավորված, սակայն հիշյալ երկրների փորձի ուսումնասիրությունը հնարավորություն կտա լուծելու վերոնշյալ խնդիրները, ուստի առաջարկվել է վերանայել ՀՀ-ում գործող խորհրդարանական վերահսկողության կառուցակարգերը՝ ներդնելով Ազգային ժողովի պաշտպանության հարցերով հանձնակատարի ինստիտուտը և բարձրացնելով ԱԺ-ի կողմից ընտրվող անկախ սահմանադրական մարմինների ընտրության շեմը:
The purpose of the article is to study the mechanisms of parliamentary oversight over the executive power in three types of modern democratic republics: presidential (USA), semi-presidential (France) and parliamentary (Germany), which can help us to solve the below-mentioned problems that our country is facing. As the legal practice of the Republic of Armenia shows, a political party can manage to secure absolute majority in the parliament as a result of which theoretically, the parliamentary majority can adopt any decision without taking into account the opinion of the minority and support any decision of its government, so the parliamentary oversight over the executive power loses its effectiveness. Taking into account the four-day war of April 2016, the defeat in the 44-day Artsakh war of 2020 and the numerous security problems, the need to rearm the army and increase its combat capability, the issues of ensuring parliamentary control over the military and preserving the rights of servicemen have become of particular importance. In the course of the research, general scientific and special (comparative-legal) methods were used. The conclusions made prove that although the mechanisms of parliamentary oversight are different depending on the system of government, the study of the experience of the abovementioned countries will provide an opportunity to solve the aforementioned problems, therefore it is proposed to revise the mechanism of parliamentary oversight in RA by applying the institution of Parliamentary Commissioner for the Armed Forces and increasing the threshold for the election of independent constitutional bodies by National Assembly.
Целью статьи является исследование механизмов парламентского контроля над исполнительной властью в трех типах современных демократических республик: президентской (США), полупрезидентской (Франция) и парламентской (Германия) формах правления, которое может способствовать решению нижеупомянутых проблем, стоящих перед Республикой Армения.. Как показывает юридическая практика РА, политическим партиям удается завоевать абсолютное большинство в парламенте, в результате чего теоретически парламентское большинство может принять любое решение без учета мнения меньшинства и отстаивать любое решение своего правительства, поэтому парламентский контроль над исполнительной властью теряет свою эффективность. С учетом четырехдневной апрельской войны 2016 года, поражения в 44-дневной Арцахской войне 2020 года и множества проблем безопасности, необходимости перевооружения армии и повышения ее боеспособности особое значение имеют вопросы обеспечения парламентского контроля над вооруженными силами и соблюдение прав военнослужащих. В ходе исследования использовались общенаучные и специальные (сравнительно-правовые) методы. Сделанные выводы доказывают, что, хотя механизмы парламентского контроля различны в зависимости от системы государственного управления, изучение опыта вышеуказанных стран даст возможность решить упомянутые проблемы, поэтому предлагается пересмотреть механизм парламентского контроля в РА путем применения института парламентского уполномоченного по делам вооруженных сил и повышения порога избрания независимых конституционных органов Национальным Собранием.
Place of publishing:
Երևան