Journal or Publication Title:
Date of publication:
Number:
ISSN:
Official URL:
Additional Information:
Խաչատրյան Լիլիթ, Хачатрян Лилит
Title:
Components of Gender Identity in Adolescence
Other title:
Դեռահասության տարիքում սեռադերային նույնականացման բաղադրիչները ; Компоненты полоролевой идентичности в подростковом возрасте
Creator:
Subject:
Social and Humanitarian Sciences
Uncontrolled Keywords:
gender identity ; adolescent ; social environment ; cognitive ; emotional ; behavioral component
Coverage:
Abstract:
Adolescence, undoubtedly, is actually assigned to a very important and rather crisis period in the formation of personality. New social roles and requirements related to it determine the need to gain your own experience, to recognize yourself and the world around you. One of the manifestations of such knowledge is the identification of your own “I”, an integral part of which is gender identity [4]. In the context of the consideration of the formation of a socio-psychological image of a person, an awareness of his own sexual role affects a number of vital indicators, such as self-confidence, the adoption of his “I”, social relations and moral categories, adaptation to communicative relations. Gender identity is one of the main characteristics of a person and indicates belonging to a certain sex. According to the definition of V.E. Kagan [2], gender identity is an aspect of self -esteem that describes the experience of a teenager as a representative of a certain gender or the experience of his correlation with the characteristics of the sex, which in turn defines identity as a system of personal motives, ideals, values characterizing human ideas about yourself as a representative of a certain gender, as well as the behavior that realize these ideas. Although, the terms “gender identity” and “sexual identity” are often used as interchangeable, they do not belong to the same concept. “Gender identity” refers to a wide set of characteristic qualities that distinguish masculinity and femininity and include personal attributes, social roles, social customs and behavior. In addition, the characteristic qualities associated with a certain gender differ over time and in different cultures. For example, when it was not considered very feminine playing sports. However, in modern societies, men and women are playing sports with equal zeal. Unlike the “gender”, the term “sex” is constant in time and culture and refers to the biological, chromosomal definition of how the man (XY) and the woman (XX) are different. Simply put, sex is a biological concept, while the gender is socio -psychological. Thus, one of the specific components of the development of identity is the development of gender identity. This phenomenon also refers to social behavior, which reflects various degrees of aggression, dominance, dependence and tolerance, manners and style of behavior, gestures and other non -verbal actions identified as male or female. In general, gender roles develop as a kind of social relations, including in the context of imitating the sex of friends and the nearest environment.
Դեռահասությունը, անկասկած, հանդիսանում է շատ կարևոր և բավականին ճգնաժամային ժամանակաշրջան անձի ձևավորման գործընթացում: Այդ ժամանակաշրջանի հետ կապված նոր սոցիալական դերերն ու պահանջները պայմանավորվում են դեռահասի կողմից սեփական փորձը ձեռք բերելու անհրաժեշտությամբ` ճանաչելու սեփական անձը և շրջապատող աշխարհը: Նման գիտելիքի դրսևորումներից մեկը սեփական «ես»-ի նույնականացումն է, որի անբաժանելի մասը սեռադերային ինքնությունն է [4]: Անձի սոցիալ-հոգեբանական պատկերի ձևավորումը քննարկելու համատեքստում սեփական սեռադերային նույնականացման մասին պատկերացումներն ազդում են մի շարք կարևոր ցուցանիշների վրա, ինչպիսիք են ինքնավստահությունը, սոցիալական հարաբերությունների և բարոյական նորմերի, ինչպես նաև՝ «ես»-ի ընդունումը և հարմարումը հաղորդակցական հարաբերությունների համակարգին: Սեռադերային ինքնությունը մարդու հիմնական բնութագրերից մեկն է և ցույց է տալիս որոշակի սեռին անձի պատկանելիությունը: Ըստ Վ.Է.Կագանի սահմանման [2], սեռադերային կամ գենդերային նույնականացումը անձի ինքնահարգանքի դրսևորոումներից է, որը նկարագրում է դեռահասի փորձը որպես որոշակի սեռի ներկայացուցչի կամ որոշակի սեռային բնութագրերի հետ կորելացիայի արդյունք, որն իր հերթին սահմանում է ինքնությունը որպես անձնական դրդապատճառների, իդեալների, մարդկային գաղափարների համակարգ: Չնայած, «սեռադերային ինքնություն» և «սեքսուալ ինքնություն» եզրույթները հաճախ օգտագործվում են որպես իրար փոխարինող, դրանք հայեցակարգին առումով տարբերվում են միմյանցից: «Սեռադերային ինքնությունը» վերաբերում է անձի բնութագրական հատկությունների լայն շրջանակի, որոնք տարբերակում են տղամարդկային եւ կանացի վարքը, նաև ներառում են անձնական հատկանիշներ, անձի սոցիալական դերեր, սոցիալական սովորություններ վարքի մոդելներ: Բացի այդ, որոշակի սեռի հետ կապված բնութագրական հատկությունները տարբերվում են ժամանակային գործոնի և տարբեր մշակույթների միջև: Օրինակ, նախկինում սպորտային վարքագիծը չի համարվել կանացի վարքագիծ: Այնուամենայնիվ, ժամանակակից հասարակություններում տղամարդիկ և կանայք հավասար եռանդով զբաղվում են սպորտովմ: Ի տարբերություն «սեռադերային ինքնության», «սեքսուալ ինքնություն» եզրույթը ժամանակային և մշակութային գործոնների առումով մշտական է և վերաբերում է կենսաբանական, քրոմոսոմային սահմանմանը, թե ինչպես են տղամարդը (XY) եւ կինը (XX) տարբերվում միմյանցից: Պարզ ասած, այն վերաբերվում է կենսաբանական, իսկ սեռադերային նույնականացումը՝ սոցիալ-հոգեբանական հասկացություններին: Այսպիսով, ինքնության զարգացման հատուկ բաղադրիչներից մեկը գենդերային կամ սեռադերային նույնականացման զարգացումն է դեռահասության տարիքում: Այս երևույթը վերաբերում է նաև անձի սոցիալական վարքին, որն արտացովում է ագրեսիայի, գերիշխանության, կախվածության կամ հանդուրժողականության տարբեր աստիճաններով, վարքագծի, ժեստերի և այլ ոչ վերբալ գործողություններով, որոնք ընկալվում են որպես տղամարդկանց կամ կանանց վարքագծին համապատասխան գործողություններ: Ընդհանրապես, դեռահասի սեռադերային նույնականացումը զարգանում է որոշակի սոցիալական հարաբերությունների համակարգում, ինչպես նաև՝ ընկերական միջավայրի սեռային պատկանելիությանը ընդօրինակելու համատեքստում:
Подростковый возраст, несоммненнно, авляется очень важным и довольно кризисным периодом в формировании личности. Новые социальные роли и требования, связанные с ним, определяют необходимость получить свой собственный опыт, узнать себя самого и окружающий мир. Одним из проявлений такого знания является идентификация собственного «Я», неотъемлемая часть которой является полоролевая идентичность [4]. В контексте рассмотрения формирования социально-психологического образа личности, осознание подростком собственной половой роли затрагивает ряд жизненно важных показателей, таких как уверенность в себе, принятие своего «я», социальных отношений и моральных категорий, адаптации к коммуникативным связям. Полоролевая идентичность является одной из основных характеристик человека и указывает на принадлежность к определенному полу. По определению В. Е. Каган [2], полоролевая идентичность является аспектом самоуважения, описывающая опыт подростка как представителя определенного пола или опыт его корреляции с характеристиками пола, которая в свою очередь определяет идентичность как систему личных мотивов, идеалов, ценностей, характеризующую идеи человека о себе как о представителе определенного пола, а также поведения, которые реализуют эти идеи. Хотя, термины «полоролевая идентичность» и «сексуальная идентичность» часто используется как взаимозаменяемые, они не относятся к одному и тому же понятию. «Пол» относится к широкому набору характерных качеств, которые различают мужественность и женственность и включают личные атрибуты, социальные роли, социальные обычаи и поведение. Кроме того, характерные качества, связанные с определенным полом, различаются со временем и в разных культурах. Например, когда -то не считалось очень женственным занятия спортом. Однако, в современных обществах мужчины и женщины занимаются спортом с равным рвением. В отличие от «пола», термин «секс» является постоянным во времени и культуре и относится к биологическому, хромосомному определению того, чем отличаются мужчина (XY) и женщина (XX). Проще говоря, секс - понятие биологическое, в то время как пол социольно-психологическое. Таким образом, одним из конкретных компонентов развития идентичности является развитие полоролевой или гендерной идентичности. Это явление также относится к социальному поведению, которое отражает различные степени агрессии, доминирования, зависимости и мягкости, манерам и стилю поведения, жестам и другим невербальным действиям, идентифицированным как мужские или женские. В целом, полоролевые роли развиваются как своего рода социальные отношения, в том числе в контексте подражания полу друзей и ближайшего окружения.