Journal or Publication Title:
Արվեստագիտական հանդես=Искусствоведческий журнал=Journal of Art Studies
Date of publication:
Number:
ISSN:
Official URL:
Additional Information:
Казарян Виген, Ghazaryan Vigen
Title:
Պատկերագրության և պատկերաբանության շուրջ
Other title:
Об иконографии и иконологии искусства (часть 2) ; On the Iconography and Iconology of Art (part 2)
Remainder of title:
Creator:
Subject:
Uncontrolled Keywords:
«Կնիք հավատոց» ; «Գիրք թղթոց» ; զարդարվեստ ; մանրանկարչություն ; միջնադարյան արվեստ ; դավանաբանություն ; պատկերագրություն
Abstract:
19-րդ դարի վերջից առ այսօր իրականացվում են քրիստոնեական արվեստի պատկերագրությանը նվիրված բազմաթիվ հետազոտություններ: Այս առումով աննախադեպ են Ս. Տեր-Ներսեսյանի բեղուն գործունեությունը և պատկերագրության ծագման և կազմավորման մեծ գիտակ Ա. Գրաբարի ուսումնասիրությունները: Հայ և մնացած երկրների քրիստոնեական արվեստում առավել ակնառու են ոճական տարբերությունները: Ամենից շատ պատկերազարդվել են Սուրբ Ավետարանները: Միջնադարյան մանրանկարչության և զարդարվեստի մեկնաբանման համար աղբյուր է հանդիսացել հիմնականում Սուրբ Գիրքը, որը հնարավորություն է տալիս հասկանալ աստվածաբանական բովանդակությունը և նրանից շեղման հավաստման հնարավորությունը հայ, ինչպես նաև ասորական, բյուզանդական, վրացական, կարոլինգյան, ռոմանական, գոթական և առհասարակ միջ-նադարյան արվեստների համար: Հայ եկեղեցու դավանաբանական խնդիրների մեկնաբանման և դավանաբանությունը հասկանալու համար շատ կարևոր են «Գիրք թղթոց» և«Կնիք հավատոց» երկերը: Ուսումնասիրությունների արդյունքում պարզվում է, որ դավանաբանությունը անմիջական ազդեցություն է թողնում պատկերագրության վրա: Պատկերագրական տարբերությունները միջնադարում հատկապես ակնառու են զարդարվեստում:
С конца 19-гo века до наших дней осуществлены многочисленные исследования, посвященные иконографии христианского искусства. В этом плане беспрецедентным является плодотворная научная деятельность С. Тер-Нерсесян и большого знатока происхождения и формирования иконографии А. Грабара. В христианском искусстве Армении и других стран наиболее заметны стилистические различия. Больше всего иллюстрировались Святые Евангелия. Основным источником для интерпретации средневековой миниатюры и орнаментального искусства стала Священное Писаниие, которое дает возможность понять богословское содержание и подтвердить отклонения армянского, а также асси-рийского, византийского, грузинского, каролингского, романского, готического и средневекового искусства в целом. Произведения «Книга писем» и «Книга о вере» очень важны для толкования и понимания богословских проблем Армянской церкви. В результате исследований выяснилось, что вероисповедание оказывает непосредственное влияние на иконографию. Иконографические различия особенно заметны в средневековом орнаментальном искусстве.
From the end of the 19th century to the present day, numerous studies have been conducted on the iconography of Christian art. In this regard, the studies and fruitful activity of S. Der Nersessian and A. Grabar, a great connoisseur of the origin and formation of iconography, are unprecedented. Stylistic differences are most obvious in the Christian art of Armenia and other countries. The sacred Gospels were illustrated most of all. The Holy Book was the main source for the interpretation of medieval miniature painting and ornamental art, which allows us to understand the theological content. “The Book of Papers” and “The Seal of Faith” are the most important works to interpret the dogmatic problems of the Armenian Church and to understand religion. As a result of research, it turned out that religion has a direct impact on iconography. Iconographic differences in the Middle Ages are especially noticeable in ornamental art.