Object structure

Հրապարակման մանրամասներ:

«Բանբեր Արևելագիտության ինստիտուտի» մատենաշարի հերթական հատորն ընդգրկում է Հարավ-արևմտյան Ասիայի երկրների հին և միջին դարերի պատմության, նոր և նորագույն ժամանակների, ինչպես նաև աղբյուրագիտության և բանասիրության հարցերի վերաբերյալ հետազոտություններ: Զգալի տեղ է հատկացված տարածաշրջանի քաղաքական զարգացումների, միջազգային հարաբերությունների և այլ հիմնախնդիրների լուսաբանմանը: Նախատեսվում է արևելագետների, հայագետների, միջազգայնագետների համար:

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Բանբեր Արևելագիտության ինստիտուտի=Bulletin Of The Institute Of Oriental Studies (BIOS)

Հրապարակման ամսաթիվ:

2021

Հատոր:

1 (34)

Համար:

2

ISSN:

e-2738-2702 ; 2738-2710

Պաշտոնական URL:


Լրացուցիչ տեղեկություն:

Ամրյան Թերեզա

Վերնագիր:

The Transformation of the Iranian Charshanbe Suri Festival in the Yezidi Tradition

Այլ վերնագիր:

Իրանական Չարշամբե Սուրի տոնի վերափոխումը եզդիական ավանդույթում

Ստեղծողը:

Amryan, Tereza

Համատեղ հեղինակները:

ՀՀ ԳԱԱ Արևելագիտության ինստիտուտ

Խորագիր:

Yezidi ; Religious

Չվերահսկվող բանալի բառեր:

transformation ; Iranian ; Lalish ; interpretation ; Tausi Malak ; symbol ; New Year

Ամփոփում:

The aim of this article is to clarify the transformation of the Iranian Charshanbe Suri festival in the Yezidi religious system. Charshanbe Suri is celebrated on the eve of the last Wednesday before the Iranian New year - Nōwrūz. It is considered to be the point of transition between the old and new years and is associated with cleansing and purifying. Yezidis celebrate Charshama Sor on the first Wednesday after April 13 (according to the Gregorian Calendar). Unlike Charshanbe Suri, Charshama Sor is not considered a transition between the old and new years. Charshama Sor symbolizes the awakening of nature, the arrival of Spring, the New Year, as well as cosmogony, the creation and renewal of the world, and the “birth” of one of the Yezidi saints, Tausi Malak. There is no doubt that the Yezidi Charshama Sor is a version of the Iranian Charshanbe Suri. This study of Charshama Sor reveals that the Yezidi tradition has preserved Charshanbe Suri and its main symbols but has also endowed it with new, Yezidi interpretations.
Հոդվածի նպատակն է բացահայտել եզդիական կրոնական համակարգում իրանական Չարշանբե Սուրի տոնի վերափոխումը: Չարշանբե Սուրին նշում են իրանական Ամանորին՝ Նուվրուզին նախորդող վերջին չորեքշաբթի օրը։ Չարշանբե Սուրին համարվում է անցումային շրջան հին տարվա ու նոր տարվա միջև և կապված է մաքրագործվելու հետ: Եզդիները տոնում են Չարշամա Սորը ապրիլի 13-ից հետո առաջին չորեքշաբթի օրը (ըստ Գրիգորյան օրացույցի): Ի տարբերություն Չարշանբե Սուրիի, եզդիական Չարշամա Սորը չի համարվում անցումային շրջան հին տարվա և նոր տարվա միջև։ Չարշամա Սորը խորհրդանշում է բնության զարթոնք, գարնան և նոր տարվա գալուստ, աշխարհի արարում և նորոգում, եզդի սրբերից մեկի՝ Տաուսի Մալակի «ծնունդ»։ Կասկած չկա, որ Չարշամա Սորը իրանական Չարշանբե Սուրի տոնի փոխակերպված տարբերակն է եզդիական կրոնական համակարգում: Չարշամա Սորի ուսումնասիրությունը ցույց է տալիս, որ եզդիական ավանդույթը պահպանել է Չարշանբե Սուրիի տոնակատարության հիմնական խորհրդանիշները, բայց դրանց տվել է նոր, եզդիական մեկնաբանություն:


Հրատարակության վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

«Վառմ» տպ.

Տեսակ:

Հոդված

Ձևաչափ:

pdf

Չափեր:

էջ 204-212

Լեզու:

hy ; en

Գլխավոր նշում:

Պարբերականը հրատարակվում է 1960 թ.-ից։ Պարբերականը մինչև 2021 թ. կոչվել է Մերձավոր և Միջին Արևելքի երկրներ և ժողովուրդներ (ՄՄԱԵԺ):

Բնօրինակի գտնվելու վայրը:

ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան