Publication Details:
Journal or Publication Title:
Էջմիածին։ Պաշտօնական ամսագիր Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսութեան Մայր Աթոռոյ Սրբոյ Էջմիածնի
Date of publication:
Volume:
Number:
ISSN:
Additional Information:
Стамболцян Астхик, Stamboltsyan Astghik
Title:
Խորհրդավոր ընթրիքի մեկնությունները գեղանկարչության մեջ
Other title:
Толкования Тайной вечери в живописи ; Interpretations of the Last Supper in the painting art
Creator:
Contributor(s):
Խմբ.՝ Առաքել Առաքելյան (1944-1948) ; Լևոն Կիսիբեկյան (1948-1950) ; Աշոտ Աբրահամյան (1950-1955) ; Առաքել Առաքելյան (1955-1956) ; Արթուն Հատիտյան (1956-1982) ; Պարգեւ Շահբազյան (1983-1984) ; Երվանդ Մելքոնյան (1985-1993) ; Տ. Ասողիկ եպս. Արիստակեսյան (1994-1996) ; Տ. Բագրատ աբղ. Գալստյան (1996-1998) ; Մարիամ Վարդանյան (պաշտոնակատար) (1998-1999) ; Տ. Արշակ աբղ. Խաչատրյան (պաշտոնակատար) (1999) ; Անդրանիկ Զեյթունյան (2000-2001) ; Արշակ Մադոյեան (2009-2015) ; Արսէն Բոբոխեան (2015-2017) ; Տ. Անդրէաս աբղ. Եզեկեան (պաշտոնակատար) (2017-2018) ; Գէորգ Մադոյեան (2018-)
Subject:
Christianity ; Fine Arts ; Painting
Coverage:
Abstract:
В истории мировой живописи тема “Тайной вечери” занимает особое место. Ни один библейский сюжет, ни одна притча или предание не имели той моральной, философской и метафизической силы, которая могла бы стать творческим стимулом для многих поколений, стать основой и причиной множества самых различных толкований. The motif of the “Last Supper” used to have a special place in the history of the world fine arts. No other evangelical theme, fable or narrative could have the same spiritual and moral, philosophical and metaphysical sonority to be able to serve as creative motivation for many generations of painters, to be able to cause diverse comments and interpretations.
Place of publishing:
Ս. Էջմիածին