Journal or Publication Title:
Date of publication:
Number:
ISSN:
Official URL:
Additional Information:
Title:
Other title:
Creator:
Subject:
Foreign Language Teaching Methodology
Uncontrolled Keywords:
challenge ; military cooperation ; international cooperation ; training ; SWOT analysis
Coverage:
Abstract:
In modern environments full of conflicts, the priority is for states to confront complex international challenges and deepen international cooperation. The involvement of states in forms of international cooperation is expressed in participation in joint military exercises, peacekeeping missions, and exchange of experience in educational and training programs. The effective involvement of personnel in these processes is ensured by sufficient knowledge of English. In the process of transformation of the RA Armed Forces, the teaching of foreign languages, in particular the teaching of English, acquires strategic importance to analyze leading international experience, compare different approaches to warfare, and develop more effective models for the RA Armed Forces, which is impossible without knowledge of world experience. In the context of this reality, the teaching of English in military educational institutions acquires priority importance. It not only develops the language skills of military personnel but also contributes to professional progress and the expansion of international military cooperation. Officers must be able to communicate, analyze international experience, participate in joint military exercises, and improve their professional skills. Therefore, teaching English in military educational institutions should be considered not only as language training but also as a means of strategic development that will contribute to the modernization of the RA Armed Forces and their integration into the international security system.
Հակամարտություններով լի ժամանակակից միջավայրերում առաջնահերթ է դառնում միջազգային բարդ մարտահրավերներին պետությունների դիմակայումը և միջազգային փոխգործակցության խորացումը։ Պետությունների ներգրավումը միջազգային համագործակցության ձևերի մեջ արտահայտվում է համատեղ զորավարժություններին մասնակցությամբ, խաղաղապահ առաքելություններում ներգրավվածությամբ և կրթական ու վերապատրաստման ծրագրերում փորձի փոխանակմամբ։ Այս գործընթացներում անձնակազմի արդյունավետ մասնակցությունն ապահովվում է անգլերենի բավարար իմացությամբ։ ՀՀ զինված ուժերի կերպափոխման գործընթացում օտար լեզուների ուսուցումը, մասնավորապես, անգլերենի ուսուցումը ռազմավարական նշանակություն է ստանում միջազգային առաջատար փորձը վերլուծելու, տարբեր պատերազմավարման մոտեցումն երը համեմատելու և ՀՀ զինված ուժերի համար առավել արդյունավետ մոդելներ մշակելու նպատակով, ինչը հնարավոր չէ առանց համաշխարհային փորձի իմացության: Այս իրողության համատեքստում անգլերենի դասավանդումը ռազմական ուսումն ական հաստատություններում առաջնահերթ նշանակություն է ստանում։ Այն ոչ միայն զարգացնում է զինվորականների լեզվական հմտությունները, այլև նպաստում է մասնագիտական առաջընթացին և միջազգային ռազմական համագործակցության ընդլայնմանը։ Անհրաժեշտ է, որ սպաները կարողանան հաղորդակցվել, վերլուծել միջազգային փորձը, մասնակցել համատեղ զորավարժություններին, կատարելագործել իրենց մասնագիտական հմտությունները ։ Ուստի՝ ռազմական ուսումն ական հաստատություններում անգլերենի դասավանդումը պետք է դիտարկվի ոչ միայն որպես լեզվական ուսուցում, այլ նաև որպես ռազմավարական զարգացման միջոց, որը նպաստելու է ՀՀ զինված ուժերի արդիականացմանն ու միջազգային անվտանգության համակարգում ինտեգրմանը։
Place of publishing:
Երևան