Նիւթ

Վերնագիր: Teaching Listening Comprehension in the Armenian Classroom Using Bottom-up and Top-down Strategies

Ստեղծողը:

Chalabyan, Susanna ; Sahakyan, Arpine

Տեսակ:

Հոդված

Հրապարակման մանրամասներ:

«Բանբեր Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի» հանդեսն ընդգրկված է դոկտորական ատենախոսությունների արդյունքների տպագրման համար ընդունելի գիտական հրատարակությունների ցանկում:

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Բանբեր Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի=Вестник Армянского государственного экономического университета=Messenger of Armenian State University of Economics

Հրապարակման ամսաթիւ:

2024

Համար:

2

ISSN:

1829-0280

Պաշտոնական URL:


Ծածկոյթ:

111-120

Ամփոփում:

The paper investigates bottom-up and top-down strategies widely implemented in teaching listening comprehension. Being constituent parts of cognitive strategies, these two processes have been widely discussed and argued in pedagogical and linguistic literature and implemented in ESL (English as a Second Language) classrooms to boost the listening skills of students. Some elements of these strategies, namely lexical knowledge, prior knowledge, the ability to make deductions and inferring the meaning, are discussed in the paper, underlining their relevant contribution to the excelling listening competence of Second language (L2) students. The research carried out by outstanding scholars has been investigated and introduced in the paper. The aim of the research is to reveal the efficiency of these two strategies when implied in a classroom. The advantages and some disadvantages of bottom-up and top-down strategies are discussed and shown in the paper, emphasizing that only their simultaneous leverage is the answer to enhancing the listening comprehension of L2 students. Being mutually reinforcing and interwoven they benefit to the improvement of listening comprehension when being used in a balanced way.

Հրատարակութեան վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

«Տնտեսագետ» հրատ․

Ձեւաչափ:

pdf

Նոյնացուցիչ:

oai:arar.sci.am:381435

Լեզու:

հy ; ru ; en

Գլխաւոր նշումը:

Նյութը վերցված է Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի կայքից։

Նիւթին հաւաքածոները:

Վերջին անգամ ձեւափոխուած է:

Jan 30, 2025

Մեր գրադարանին մէջ է սկսեալ:

Jan 30, 2025

Նիւթին բովանդակութեան հարուածներուն քանակը:

6

Նիւթին բոլոր հասանելի տարբերակները:

https://arar.sci.am/publication/412684

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը RDF ձեւաչափով:

RDF

Ցոյց տուր նկարագրութիւնը OAI-PMH ձեւաչափով։

OAI-PMH

Օբյեկտի տեսակ՝

Նման

Այս էջը կ'օգտագործէ 'cookie-ներ'։ Յաւելեալ տեղեկատուութիւն