Journal or Publication Title:
Date of publication:
Volume:
ISSN:
Additional Information:
Егоян Нвард, Еремян Мануш, Yeghoyan Nvard, Yeremyan Manush
Title:
Արցախի երկու պարեղանակ՝ ինքնուս երգահան, թառահար Սերգեյ Մովսիսյանից
Other title:
Два наигриша Арцаха: Самаучка, тарист Сергей Мовсисян ; Two Styles of Artsakh: Myself Singer, By Tarist Sergey Movsisyan
Creator:
Եղոյան, Նվարդ Ա. ; Երեմյան, Մանուշ
Corporate Creators:
ՀՀ ԳԱԱ Շիրակի հայագիտական հետազոտությունների կենտրոն
Contributor(s):
Խմբ․ հանձնախումբ՝ Ս. Հայրապետյան (գլխ․ խմբ․) ; Հ. Հարությունյան ; Ծ. Մովսիսյան ; Ռ. Աղայան ; Հ. Մատիկյան
Subject:
Uncontrolled Keywords:
հայկական պարեղանակ ; բանահյուսություն ; պարային ռիթմ ; ժանրային բնորոշիչներ ; Արցախ ; թառ ; երաժշտական բարբառ
Coverage:
Abstract:
Հոդվածը նվիրված է 1958 թվին ինքնուս երգահան, թառահար Սերգեյ Մովսիսյանից Արցախում ձայնագրված եւ 2008-ին ՀՀ ԳԱԱ Արվեստի ինստիտուտի «Հայ նվագարանային երաժշտություն. Պար- եղանակներ» մատենաշարում հրատարակված արցախյան պարեղանակների ժանրային, հորինվածքային, կառուցվածքային և արտահայտչական յուրահատկություններին:Ուսումնասիրությունը հիմնականում տարվել է ազգային երաժշտության մեջ բարբառային առաձնահատկությունների բացահայտման և արժևորման տեսանկյունից: Հոդվածը նպատակ ունի ընդհանուր գծերով նեկայացնելով արցախցի ինքնուս ստեղծագործող, թառահար Սերգեյ Մովսիսյանի ստեղծագործական գործունեության ընդհանուր բնութագիրը, մասնավորաբար իր կատարումների շնորհիվ մեզ հասած պարեղանակների վերլուծության միջոցով բացահայտել արցախյան ժողովրդական գործիքային երաժշտության մեջ իր ուրույն տեղն ունեցող ծիսական պարեղանակի տիպական որոշ առանձնահատկությունները։
Պատմաքննական, համեմատական և երաժշտատեսական մեթոդներով վերլուծության են ենթարկվել թառահարից գրառված բացառիկ նմուշները՝ հարսանեկան ծեսի պարերից «Շախշախին», աստիճանաբար ծիսակարգ ներմուծված «Դերբենդին», որոնք բնորոշ էին դարձել տվյալ տարածքի համար: Հոդվածում դիտարկվել են արցախյան պարեղանակի երկու գրառված նմուշներ, որոնք երաժշտության մեջ բարբառային առաձնահատկությունների տեսանկյունից քննության են առնվում առաջին անգամ՝ ուշադրությունը հիմնականում սևեռելով պարեղանակներում ռիթմական պատկերների տարբերակների առաջացման տրամաբանության և դրանց համեմատական վերլուծության վրա:
The article is dedicated to the genre, compositional, structural and expressive peculiarities of Artsakh dances recorded in 1958 by self-taught songwriter and percussionist Sergey Movsisyan in Artsakh and published in 2008 in the "Armenian Instrumental Music: Dances" series of RA NAS Art Institute. The study was mainly carried out from the point of view of identifying and valuing the dialect peculiarities in national music. The purpose of this article is to outline the general characteristics of the creative activity of Sergey Movsisyan, a self-taught musician and singer from Artsakh, particularly through the analysis of the dances that have come down to us thanks to his performances, to reveal some typical features of the ritual dance that has its own place in the folk instrumental music of Artsakh. Historical, comparative and musicological methods have been used to analyze the unique samples recorded from the tarahar: "Shakhshaki" from the wedding ritual dances and "Derbend", which was gradually introduced into the ritual, which became typical for the given area. In the article, two written examples of Artsakh pereghana are considered, which are examined for the first time from the point of view of dialectal peculiarities in music, focusing mainly on the logic of the emergence of variants of rhythmic images in pereghana and their comparative analysis.
Статья посвящена жанровым, композиционным, структурным и выразительным особенностям арцахских танцев, записанных в 1958 году автором-самоучкой Сергеем Мовсисяном в Арцахе и опубликованных в 2008 году в серии «Армянская инструментальная музыка: танцы» Института искусств НАН РА. Исследование в основном проводилось с точки зрения выявления и оценки диалектных особенностей в национальной музыке. Статья посвящена общей характеристике творческой деятельности музыканта-самоучки и певца из Арцаха - Сергея Мовсисяна, в частности, посредством анализа танцев, дошедших до нас, благодаря его выступлениям, выявлению некоторыех характерныех черт обрядо- вого танца, имеющего свое место в народной инструментальной музыке Арцаха. Исторические, сравнительные и музыковедческие методы были использованы для анализа уникальных образцов, записанных из тарахара: «Шахшахи» из свадебных ритуальных танцев и «Дербанд», который постепенно внедрялся в ритуал, ставший типичным для данной местности. В статье рассматриваются два письменных образца арцахских наигрышей, которые впервые рассматриваются с точки зрения диалектных особенностей в музыке, уделяя основное внимание логике возникновения вариантов ритмических рисунков в наигрышах и их сравнительному анализу.