Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:
Հրապարակման ամսաթիւ:
Հատոր:
Համար:
ISSN:
Պաշտոնական URL:
Լրացուցիչ տեղեկութիւն:
Muminova L. R., Yakubjanova D. B., Մումինովա Լ. Ռ., Յակուբջանովա Դ. Բ.
Վերնագիր:
Այլ վերնագիր:
Pedagogy Of Cooperation As A Educational Concept Of The XXI Century. Concept Of Formation Of The Inclusive Readiness Of Teachers ; Համագործակցության մանկավարժությունը որպես 21-րդ դարի կրթական կոնցեպցիա. Մանկավարժների ներառական կրթության պատրաստվածության ձևավորման կոնցեպցիա
Ստեղծողը:
Муминова, Л. Р. ; Якубжанова, Д. Б.
Համատեղ հեղինակները:
Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան
Խորագիր:
Эффективные модели образования
Չվերահսկուող բանալի բառեր:
инклюзия ; готовность педагогов ; закон ; инклюзивные учебные заведения ; эффективные модели образования ; процесс интеграции
Ծածկոյթ:
Ամփոփում:
The paper presents the basic ideas of the concept of forming an inclusive readiness of the future pedagoguesdefectologists. The effectiveness of inclusive education is seen as providing equal access to education for all students, given the diversity of special educational needs and individual capabilities, which provides psychological and pedagogical formed (inclusive) readiness of teachers to intersectoral cooperation with all stakeholders inclusive educational environment. Inclusive willingness of a pedagogue is defined as a complex integral subjective quality of a person, which is revealed through meaningful complex competencies and determines the possibility of a creative professional and pedagogical activities in the real world․
Հրատարակութեան վայրը:
Երևան