Object structure

Journal or Publication Title:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Date of publication:

2016

Volume:

3

Number:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Official URL:


Additional Information:

Muminova L. R., Yakubjanova D. B., Մումինովա Լ. Ռ., Յակուբջանովա Դ. Բ.

Title:

Педагогика сотрудничества как образовательная концепция XXI века: концепция формирования инклюзивной готовности педагогов

Other title:

Pedagogy Of Cooperation As A Educational Concept Of The XXI Century. Concept Of Formation Of The Inclusive Readiness Of Teachers ; Համագործակցության մանկավարժությունը որպես 21-րդ դարի կրթական կոնցեպցիա. Մանկավարժների ներառական կրթության պատրաստվածության ձևավորման կոնցեպցիա

Creator:

Муминова, Л. Р. ; Якубжанова, Д. Б.

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Subject:

Эффективные модели образования

Uncontrolled Keywords:

инклюзия ; готовность педагогов ; закон ; инклюзивные учебные заведения ; эффективные модели образования ; процесс интеграции

Coverage:

220-225

Abstract:

The paper presents the basic ideas of the concept of forming an inclusive readiness of the future pedagoguesdefectologists. The effectiveness of inclusive education is seen as providing equal access to education for all students, given the diversity of special educational needs and individual capabilities, which provides psychological and pedagogical formed (inclusive) readiness of teachers to intersectoral cooperation with all stakeholders inclusive educational environment. Inclusive willingness of a pedagogue is defined as a complex integral subjective quality of a person, which is revealed through meaningful complex competencies and determines the possibility of a creative professional and pedagogical activities in the real world․

Place of publishing:

Երևան

Type:

Հոդված

Format:

pdf