Object structure

Journal or Publication Title:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Date of publication:

2016

Volume:

3

Number:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Official URL:


Additional Information:

Мурадян С. С., Muradyan S. S.

Title:

Լսողության խանգարում ունեցող նախադպրոցականների արտաբերման կարողության զարգացման ուղղությամբ սուրդոմանկավարժների իրազեկվածության մակարդակի ուսումնասիրում

Other title:

Осведомленность сурдопедагогов об развитии произношения дошкольников с нарушениями слуха ; Awareness Of Special Educators About Development Of Pronunciation Preschool Children With Hearing Impairment

Creator:

Մուրադյան, Ս․ Ս․

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Subject:

Լսողության խանգարում ունեցող նախադպրոցականներ

Uncontrolled Keywords:

սուրդոմանկավարժներ ; լսողական ընկալում ; արտաբերական կարողություններ ; համակարգչային խաղեր

Coverage:

133-141

Abstract:

В статье представлены результаты исследования характеристик уровня осведомленности сурдопедагогов, родителей и студентов о развитии произносительных навыков у дошкольников с нарушениями слуха. На основе которого мы предлагаем методы, средства и условия для проведения корекционно развивающей работы, поскольку произношение является одним из важных компонентов развития правильной речи у детей с нарушением слуха․
The article presents the results of a study of characteristics awareness surdopedagogs, parents and students about the development of pronunciation skills in pre-school children with hearing impairments. On the basis of that, we offer methods, means and facilities for the corrective and developmental work, because the pronunciation is an important component of the development of correct speech for children with hearing impairment․

Place of publishing:

Երևան

Type:

Հոդված

Format:

pdf