Հայոց պատմության հարցեր = Вопросы истории Армении = The Problems of the History of Armenia
Ղազարյան Աստղիկ Բ., Газарян Астхик Б.
Ամերիկյան միսիոներների կրթական գործունեությունը Օսմանյան կայսրությունում (XIX դարի երկրորդ կես - XX դարի սկիզբ) ; Образовательная деятельность американских миссионеров в Османской империи (вторая половина XIX – начало XX вв.)
XIX դ. առաջին կեսից սկսած ամերիկյան միսիոներների մուտքն Օսմանյան կայսրություն, բազում դժվարությունների հանդիպելով հանդերձ, հանգեցրեց հայ ավետարանական համայնքի ձևավորմանը: Ավետարանականների նկատմամբ Կ. Պոլսի Հայոց պատրիարքարանի ճնշումները չխանգարեցին նրանց, որպես առանձին համայնքի ձևավորման գործընթացին: Հայ ավետարանականները հիմնեցին «Բարեպաշտության միություն» ընկերությունը, որի հիման վրա էլ 1846 թ. հուլիսի 1-ին Կ․ Պոլսում ձևավորվեց Հայ ավետարանական եկեղեցին: Եկեղեցու հովիվները, հոգևոր քարոզչությանը զուգահեռ, տանում էին նաև կրթական աշխատանքներ: Նրանք լրջորեն էին վերաբերում կրթությանը՝ նպատակ ունենալով հայ երիտասարդներին դարձնել ուսյալ թարգմանիչներ, հրահանգիչներ, բողոքական քարչոզիչներ: Բացվում են մի շարք նախակրթարաններ, քոլեջներ, ապա՝ բարձրագույն հաստատություններ, որոնց առարկայացանկում կարևոր տեղ էր հատկացվում Հայոց լեզվին և Հայոց պատմությանը:
Начиная с первой половины XIX века, прибытие американских миссионеров в Османскую империю, несмотря на множество трудностей, привело к формированию армянской евангелистской общины. Армянские евангелисты основали общество «Союз благочестия», на основе которого в 1846 году был создан армянский патриархат Константинополя. 1 июля в Константинополе была образована Армянская евангелистская церковь. Они серьезно относились к образованию, стремясь превратить армянскую молодежь в образованных переводчиков, инструкторов, протестантских проповедников. Были открыты несколько начальных школ, колледжей и затем высших учебных заведений, в предметном списке которых важное место отводилось армянскому языку и истории Армении.
Երևան
click here to follow the link ; oai:arar.sci.am:376099
ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան
Jan 9, 2025
Jun 28, 2024
21
https://arar.sci.am/publication/406974
Avanesyan, Iskuhi N.
Ohanian, Seda D.
Markosyan, Manushak V.
Bablumyan, Arpine R.
Harutyunyan, Narine A.
Melkonyan, Ashot A.