Object structure

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Հատուկ կրթության հայկական ամսագիր=Проблемы специального образования=Armenian Journal of Special Education

Հրապարակման ամսաթիվ:

2020

Հատոր:

4

Համար:

1

ISSN:

2579-2881 ; e-2953-7886

Պաշտոնական URL:


Վերնագիր:

Psychological barriers of inclusive interaction

Ստեղծողը:

Slusareva, Yelena

Համատեղ հեղինակները:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Խորագիր:

Psychology

Չվերահսկվող բանալի բառեր:

interaction ; inclusive interaction ; psycho-cognitive ; emotional ; communicative barriers ; interdisciplinary approach

Ծածկույթ:

20-24

Ամփոփում:

The “inclusive” populations contain a great difference in sensory, cognitive and physical user capabilities, particularly when non-age-related impairments are taken into account. While this population is growing, the most productive research and strategy sector is unavoidably shrinking in part to that growth. The article presents an analysis of the psychological barriers that arise in the process of inclusive interaction. The mechanisms of barriers’ genesis are substantiated: objective barriers determined by the presence of health limitations (biosensor disturbances) and subjective ones caused by the intrapersonal characteristics of the partners in the interaction.

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Տեսակ:

Հոդված

Ձևաչափ:

pdf