Journal or Publication Title:
Date of publication:
Volume:
Number:
ISSN:
Official URL:
Additional Information:
Անդրիանովա Վալենտինա, Ցոյ Մարգարիտա, Andrianova Valentina, Tsoy Margarita
Title:
Управление качеством учебно–воспитательного процесса в условиях непрерывного образования
Other title:
Ուսումնադաստիարակչական գործընթացի որակի ապահովումը շարունակական կրթության պայմաններում ; Providing Education and Teaching Quality in Conditions of Continuing Education
Creator:
Андриянова, Валентина ; Цой, Маргарита
Corporate Creators:
Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան
Subject:
Экономическое развитие ; Менеджмент в образовании
Uncontrolled Keywords:
качество образования ; молодое поколение ; образовательный процесс ; современное образование
Coverage:
Abstract:
This article is devoted to the quality of training and education of young generation. In order to be clever, it isn’t enough to be educated. The modern educational policy should be oriented on the challenges of the XXI century. It should be directed on formation of a new type of intelligence, new lifestyle and way of thinking, adapted to the rapidly changing realities of the world – the social, economic, technological, and informational. Searching for more perfect approaches to the training and education of learners require forming of the educational process so that creative abilities of each person could be implemented fully. The aim of the education is not only assimilation of a training material and enrichment of intelligence and moral and spiritual potential of the future specialist. Today professionally significant qualities of the personality are based not so much on criteria of volume and completeness of concrete knowledge, but on the ability independently to fill up them, to put and to solve professional tasks.
Ուզբեկստանի Կարա Նիյազիի անվան մանկավարժական գիտությունների գիտահետազոտական ինստիտուտի գիտաշխատող։ Հոդվածը նվիրված է աճող սերնդի ուսուցման և դաստիարակության որակի ապահովման հիմնախնդիրներին, քանզի ժամանակակից կրթական հասարակությունը պետք է կողմնորոշված լինի և կարողանա դիմակայել 21–րդ դարի մարտահրավերներին: Այն պետք է ոչ միայն ուղղորդվի զուտ երիտասարդության կրթության մակարդակի բարձրացմանը, այլև նոր մտածելակերպի և ինտելեկտի ձևավորմանը` համահունչ արագ տեմպերով փոփոխվող շրջակա իրականությանը, սոցիալական, տնտեսական, տեխնոլոգիական, տեղեկատվական համատեքստերում: Այս առումով առավել կարևորվում է կրթական համակարգի արագ վերակառուցումը, որը հնարավորություն կընձեռի ամբողջությամբ ինքնաիրացնելու անձի անձնային ներուժը:
Place of publishing:
Երևան