Object structure

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Հրապարակման ամսաթիվ:

2022

Հատոր:

23

Համար:

3

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Պաշտոնական URL:

click here to follow the link

Վերնագիր:

Gastronomic Identity in the Context of Mcdonaldization vs Sushization of the World

Ստեղծողը:

Levcheniuk, Yeveniia ; Vlasenko, Fedir ; Tovmash, Dmytro ; Kotliarova, Tetiana ; Rykhlitska, Oxsana ; Napadysta, Valentina

Համատեղ հեղինակները:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Խորագիր:

Philosophy of Art ; Culture

Չվերահսկվող բանալի բառեր:

national cuisine ; gastronomic identity ; intercultural communication

Ծածկույթ:

159-166

Ամփոփում:

The proposed study shows that all social processes, including gastronomic culture, are considered in the context of identity. The deployment of post-globalization processes captures the fact that there is a dialectical interaction of the global and the local, where the global is localized, and the local acquires a global scale. For example, McDonald‟s fast food restaurants not only operate in many countries around the world but also take into account local (national) traditions and customs (culture, religion), and their service system has become a methodology for many national food establishments around the world. Conversely, the local one acquires a global dimension of existence, such as sushi, pizza, pasta, borscht, and other dishes that have long gone beyond national cuisines. Thus, gastronomic culture forms a gastronomic identity, a national identity, which at the present stage of intercultural communication, is a “business card” of the nation, ethnic group, traditions and customs, which allows productive and interesting gastronomic tourism. It is thanks to it that acquaintance with gastronomic traditions, culture, and symbols, provides information exchange between people, eras and cultures.

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

Տիգրան Մեծ

Տեսակ:

Հոդված

Ձևաչափ:

pdf

Լեզու:

en