Object structure

Journal or Publication Title:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Date of publication:

2015

Volume:

3

Number:

1

ISSN:

1829 –1295

Official URL:


Additional Information:

Мкртумян Мельс, Мкртумян Лилит, Саргсян Лилит, Mkrtumyan Mels, Mkrtumyan Lilit, Sargsyan Lilit

Title:

Ճգնաժամի պայմաններում սովորողների սոցիալական ընկալման փոխակերպումները հոգեբանականան վտանգության բնութագրերում

Other title:

Psychological Safety Issues of Transformation of Students’ Social Perception in Crisis Conditions ; Трансформации социальных восприятий учащихся в условиях кризиса в характеристиках психологической безопасности

Creator:

Մկրտումյան, Մելս ; Մկրտումյան, Լիլիթ ; Սարգսյան, Լիլիթ

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Subject:

Հոգեբանություն

Uncontrolled Keywords:

ճգնաժամ ; սոցիալական ընկալում ; փոխակերպում ; հոգեբանական անվտանգություն ; գործառութային վիճակ ; հոգեկան առողջություն ; հետվնասվածքային սթրեսային խանգարում ; ինքնագնահատական ; հավակնությունների մակարդակ

Coverage:

96-104

Abstract:

В статье обсуждаются особенности проявления психологических трансформаций социальных восприятий учащихся в условиях кризиса, а также проблемы их влияния на психологическую безопасность личности. Экспериментальным путем выявлены особенности формирования социальных восприятий и механизмы трансформации в характеристиках психологической безопасности учащихся в условиях кризиса и социальной напряженности. Выявлена самооценка учащихся относительно характера, интеллекта и уровня притязаний, а также особенности и психологические детерминанты изменения характеристик психологической безопасности.
The article discusses the particular manifestations of psychological transformation of students’ social perception in crisis conditions and also the issues of their impact on person’s psychological safety. The particularities of forming of social perception and the mechanisms of transformation in features of psychological safety of students in crisis are revealed experimentally. The self-esteem of students’ identified character, the intelligence, as well as the level of aspiration are investigated. The features and psychological determinants of changes in the characteristics of psychological safety are taken into consideration in the article.

Place of publishing:


Երևան

Publisher:

Զանգակ հրատ.

Type:

Հոդված

Format:

pdf