Ցույց տուր կառուցվածքը

Ամսագրի կամ հրապարակման վերնագիր:

Իմաստություն=Wisdom=Мудрость

Հրապարակման ամսաթիվ:

2022

Հատոր:

21

Համար:

1

ISSN:

1829-3824 ; e-2738-2753

Պաշտոնական URL:

սեղմիր այստեղ կապին հետևելու համար

Վերնագիր:

Videogame as Means of Communication and Education: Philosophical Analysis

Ստեղծողը:

Ogneviuk, Viktor ; Maletska, Mariia ; Vinnikova, Nataliia ; Zavadskyi, Vitaliy

Համատեղ հեղինակները:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Խորագիր:

Videogame philosophy ; Philosophy of education

Չվերահսկվող բանալի բառեր:

educology ; game studies ; interactivity

Ծածկույթ:

101-116

Ամփոփում:

The study is devoted to the philosophical consideration of specific features of communication and edu-cation through the use of videogames. The purpose of the researchwas to consider the specific features of communication in the process of interaction within videogames, to reveal their educational potential and the difference intheir use for educational purposes. The analysis of videogame definitions has allowed focusingon their specific features, namely: interactive, rule-based nature and the need of the specific hardware. Asaresult,the possible types of dialogue within videogames havebeen considered and, on their basis, the main types of interaction have been formulated for analyzing their use in education: interac-tion with no active player, player-videogame interaction in case of one-player videogames, player-videogame-player interaction and player-community-videogame interaction. In conclusion, the similarity of videogame playing and the learning process has been delineated in relation to the analyzed types of in-teraction. The authors state the further need for a comprehensive study of the specific features of each of described types due to the significant differences in thedialogue and educational potential of videogames belonging to them.

Հրատարակության վայրը:

Երևան

Հրատարակիչ:

Տիգրան Մեծ

Տեսակ:

Հոդված

Ձևաչափ:

pdf

Լեզու:

en