Object structure

Journal or Publication Title:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Date of publication:

2016

Volume:

4

Number:

3

ISSN:

1829 –1295

Official URL:


Additional Information:

Օմարովա Մարալ, Omarova Maral

Title:

Влияние межнационального общения на этнолингвистическое поведение студентов

Other title:

Միջմշակութային հաղորդակցության ազդեցությունը ուսանողների էթնոլեզվաբանական վարքի վրա ; Influence Of International Communication On The Students’ Ethnolinguistic Behaviour

Creator:

Омарова, Марал

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Subject:

Менеджмент в образовании

Uncontrolled Keywords:

межнациональное общение ; общение ; язык ; язык межнационального общения ; культура межнационального общения ; этнолингвистическое поведение

Coverage:

45-49

Abstract:

The article deals with studying ethno-linguistic behavior of the students. For proper research the author used concepts like ‘international communication’ and ‘culture of international communication’. The author points out the influence of international communication on ethnolinguistic behavior of the students in multicultural environments. The author also proves the needs of observance of pedagogical conditions to formation of students’ international communication culture. She makes conclusions, which are based on the research.
Հոդվածը նվիրված է ուսանողական համակազմի էթնոլեզվաբանական վարքին: Հոդվածում հեղինակը անդրադառնում է «միջազգային հաղորդակցություն» «միջազգային հաղորդակցության մշակույթ» հասկացություններին՝ իբրև մասնագետների մասնագիտական պատրաստության առանցքային մասի: Հեղինակը շեշտադրում է միջազգային հաղորդակցությունը ուսանողների էթնոլեզվաբանական վարքի վրա բազմամշակութային կրթական պայմաններում: Բացահայտվել և հիմնավորվել է ուսանողների շրջանում միջազգային հաղորդակցության մշակույթի ձևավորման մանկավարժական պայմանների կարևորությունը:

Place of publishing:


Երևան

Publisher:

Զանգակ հրատ.

Type:

Հոդված

Format:

pdf