Object structure

Journal or Publication Title:

Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ=Проблемы педагогики и психологии= Main Issues of Pedagogy and Psychology

Date of publication:

2017

Volume:

5

Number:

2

ISSN:

1829-1295

Official URL:


Additional Information:

Սարգսյան Իննա, Sargsyan Inna

Title:

О некоторых подходах к пониманию идеи поликультурного образования

Other title:

Some Approaches То Understand The Idea Of Multicultural Education ; Բազմամշակութային կրթության գաղափարի ընկալման որոշ մոտեցումներ

Creator:

Саркисян, Инна

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Subject:

Поликультурное образование

Uncontrolled Keywords:

диалог культур ; межкультурная коммуникация ; психологические барьеры

Coverage:

25-29

Abstract:

The research is supported by the RA MES State Committee of Science, within the framework of the joint Armenian-Russian research project № 15РГ-16 At present, multicultural education has become a trend of the times. The development of the competent and effective methodology for its implementation is an urgent necessity. This problem is acute not only in multinational countries, but also in mono national states, like Armenia, because the absence of a multicultural society leads to psychological barriers in the implementation of the dialogue of cultures, in intercultural and cross-cultural communication.
Ներկայումս բազմամշակութային կրթության և դաստիարակության գաղափարները դարձել են ժամանակի միտում, իսկ համապատասխան գրագետ և արդյունավետ մեթոդական համակարգի մշակումը և իրականացումը' բացարճական հրաժեշտություն: Այս խնդիրը արդիական է ոչ միայն բազմազգ երկրներում, այլև մոնոէթնիկ պետություններում, ինչպիսինն է Հայաստանը, քանի որ բազմամշակութային հասարակության բացակայությունը հանգեցնում է հոգեբանական խոչընդոտների մշակույթների երկխոսության և միջմշակութային հաղորդակցության գործընթացում:

Place of publishing:


Երևան

Publisher:

Զանգակ հրատ.

Type:

Հոդված

Format:

pdf