Object structure

Publication Details:

«Արցախի երիտասարդ գիտնականների և մասնագետների միավորում» (ԱԵԳՄՄ) հասարակական կազմակերպության «Գիտական Արցախ» պարբերականն ընդգրկված է ՀՀ ԲՈԿ-ի կողմից հաստատված «Ատենախոսությունների հիմնական արդյունքների և դրույթների հրատարակման համար ընդունելի գիտական հրատարակությունների» ցանկում: Պարբերականը, որի հիմնադիրը Երևանի պետական համալսարանն է, լույս է տեսնում տարեկան առնվազն 2 անգամ (2020 թվականից՝ տարեկան 4 անգամ):

Journal or Publication Title:

Գիտական Արցախ=Scientific Artsakh=Научный Арцах

Date of publication:

2023

Number:

4 (19)

ISSN:

e-2738-2672 ; 2579-2652

Official URL:

www.artsakhlib.am

Additional Information:

Danielyan Satenik, Arakelyan Sirina, Даниелян Сатеник, Аракелян Сирина

Title:

Հայ և օտարազգի դպրոցականների շրջանում դեռահասության ճգնաժամի դրսևորման առանձնահատկությունների հետազոտություն զրույցի մեթոդով

Other title:

Research of the Peculiarities of the Teenage Crisis Manifestation between Armenian and Foreign Schoolchildren Using the Method of Interview ; Исследование особенностей проявления подросткового кризиса у армянских и зарубежных школьников методом беседы

Creator:

Դանիելյան, Սաթենիկ ; Առաքելյան, Սիրինա

Subject:

Հոգեբանություն

Uncontrolled Keywords:

դեռահասություն ; դեռահասության ճգնաժամ ; զրույցի մեթոդ ; ինքնահաստատում ; միջանձնային հարաբերություններ ; ֆրուստրացիա

Coverage:

139-147

Abstract:

Սույն հոդվածի նպատակն է ներկայացնել դեռահասության ճգնաժամի դրսևորման առանձնահատկությունների՝ մեր կողմից իրականացված հետազոտության արդյունքները։ Այս առումով խնդիր է դրվել բացահայտել, թե դեռահասի ներանձնային կամ միջանձնային խնդիրներից ու ոլորտներից որոնք են առավել կարևոր, զգայուն ճգնաժամի դրսևորումների հարցում։ Հավաստի հետազոտություն իրականացնելու ճանապարհներից մեկը տարբեր հետազոտական մեթոդների կիրառումն է միևնույն երևույթի ուսումնասիրության համար։ Բացի այլ մեթոդներից և մեթոդիկաներից, հիմնախնդրի հետազոտության համար կիրառվել է նաև զրույցի մեթոդը։ Սույն հոդվածում ներկայացված են միայն զրույցի մեթոդով դեռահասության ճգնաժամի առանձնահատկությունների հետազոտության արդյունքները։ Զրույցն ուղղված է եղել դեռահասի խնդիրների ու դեռահասության ճգնաժամի բնույթի, դեռահասի ինքնահաստատվածության և կաշկանդվածության աստիճանի, դեռահասին հուզող թեմաների պարզմանը։ Որպես դպրոցի հոգեբան, աշխատելով դեռահասների, մի շարք դեպքերում նաև նրանց ուսուցիչների և ծնողների հետ, համադրել ենք մեր ունեցած տվյալները իրականացրած հետազոտության արդյունքների հետ, ինչի հիման վրա տարբերակվել և առանձնացվել են դեռահասության ճգնաժամի դրսևորման ձևեր, դրա տարբեր սրության աստիճաններ (սուր, միջին և մեղմ)։ Հետազոտության արդյունքում վերհանվել է, որ դեռահասության ճգնաժամի սրության վրա ազդող գործոններից է դեռահասի սեռային ինքնահաստատման կամ դրա ֆրուստրացիայի մակարդակը․ ճգնաժամի սուր ընթացքի դեպքերում դեռահասների ինքնահաստատման մակարդակը ցածր է, մինչդեռ, որպես կանոն, մեղմ և միջին ընթացքով ճգնաժամի դեպքերում՝ բարձր։ The purpose of this article is to present the results of our research on the peculiarities of the teenage crisis. A task was set to find out which of the intrapersonal or interpersonal problems and areas are the most important and sensitive for the teenager. One of the ways of conducting a reliable research is the use of different methods of research for the study of one and the same phenomenon. In addition to other methods, the interview was also used for the study of the problem. In this article, the results of research by the method of interview of the peculiarities of the adolescent crisis are presented. The interview was aimed at clarifying the nature of the problems of the teenage crisis and the teenager, the degree of his self-assertion, self-expression. Working as a school psychologist with adolescents and in some cases also with their teachers and parents, during the research and our work, some forms of manifestation of the adolescent crisis were differentiated, with different degrees of its severity (acute, medium and mild crisis). As a result, it turned out that one of the factors affecting the severity of the teenage crisis is the level of sexual self-assertion, sexual self-expression of the teenager or its frustration. In cases of acute crisis, the level of self-assertion of teenagers is low (the sexual self-expression is frustrated), and in cases of mild and medium crisis, as a rule, it is high.
Цель данной статьи – представить результаты нашего исследования особенностей подросткового кризиса. Была поставлена задача выявить, какие из внутриличностных или межличностных проблем и сфер являются наиболее важными, чувствительными для подростка с точки зрения проявления кризиса. Один из способов проведения точных исследований — использование разных методов для изучения одного и того же явления. Помимо других методов и методик, для исследования проблемы использовался также метод беседы. В данной статье представлены результаты исследования с помощью метода беседы особенностей подросткового кризиса. Беседа была направлена на выяснение характера проблем подросткового кризиса и подростка, степени его самоутверждения и скованности, а также тем, волнующих подростка. Работая школьным психологом с подростками, а в ряде случаев также с их учителями и родителями, в ходе наших исследований и работы мы дифференцировали формы проявления подросткового кризиса, разные степени его выраженности (острое течение, среднее и легкое). В результате наших исследований было выявлено, что одним из факторов, влияющих на выраженность подросткового кризиса, является уровень сексуального самоутверждения подростка или его фрустрация: в случаях острого кризиса уровень самоутверждения подростков низкий, а в случаях легкого и среднего кризиса, как правило, высокий.

Place of publishing:

Երևան

Publisher:

ԱԵԳՄՄ հրատ. ; «ԱՐՑԱԽ» հրատ.

Type:

Հոդված

Format:

pdf