Publication Details:
Journal or Publication Title:
Գեղարվեստի ակադեմիայի Տարեգիրք=Yearbook of the Academy of Fine Arts=Ежегодник академии художеств
Date of publication:
Number:
ISSN:
Official URL:
www.yearbook.yafa.am
Additional Information:
Արզումանյան Սվետլանա, Arzumanyan Svetlana
Title:
Проблема изменяющихся оснований искусства в свете философии
Other title:
Արվեստի հիմքերի փոփոխման խնդիրը փիլիսոփայության լույսի ներքո ; The Problem Of The Changing Foundations Of ArtIn The Light Of Philosophy
Creator:
Corporate Creators:
Հայաստանի գեղարվեստի պետական ակադեմիա
Subject:
Uncontrolled Keywords:
художественные принципы ; изменения ; отклонение от норм ; свобода творчества ; философское понимание искусства
Coverage:
Abstract:
Искусство в процессе своего исторического развития и перманентной трансформации часто опиралось на определенные принципы (нормы, законы). Выступая в качестве оснований, стимулирующих или препятствующих процессу творчества, эти принципы, в числе которых мимесис, катарсис, нормативность, стиль и т.д., в основном осмысливались в контексте философии. Каждый из них устанавливал определенные рамки, ограничивающие свободу творчества. Но ни в одну эпоху всецело не исключалась и возможность отклонения от них, свидетельствующая о свободе художника. Нарастание этой тенденции к концу ХХ века привело к установлению культа абсолютной свободы творческой личности, манифестирующей относительность всех ограничивающих норм в искусстве и беспрепятственно создающей всё, что хочет и как хочет. Именно благодаря этому процессу искусство подошло к пониманию своей философской природы, не оставляющего ни один феномен за его чертой.
Արվեստն իր պատմական զարգացման և մշտական վերափոխման գործընթացում հաճախ հիմնվում էր որոշակի սկզբունքների (նորմերի, օրենքների) վրա: Ի հայտ գալով իբրև հիմքեր, որոնք խթանում կամ խոչընդոտում էին ստեղծագործական գործընթացին՝ այդ սկզբունքները, որոնց թվում են նորմատիվությունը, միմեսիսը, կատարսիսը, ոճը և այլն, հիմնականում ընկալվում էին փիլիսոփայության համատեքստում: Նրանցից յուրաքանչյուրը, գծելով որոշակի սահմաններ՝ կաշկանդում էր ստեղծագործական ազատությունը: Սակայն, բոլոր դարաշրջանում չէր բացառվում նաև դրանցից շեղվելու հնարավորությունը, ինչը վկայում էր արվեստագետի ազատության մասին: 20-րդ դարի վերջում այս միտման աճը հանգեցրեց ստեղծագործական անհատականության բացարձակ ազատության պաշտամունքի հաստատմանը, որը, հռչակելով արվեստում բոլոր սահմանափակող նորմերի հարաբերականությունը, ազատորեն ստեղծում էր այն, ինչ ուզում էր և ինչպես ուզում էր: Հենց այս գործընթացի շնորհիվ է, որ արվեստը մոտեցավ իր փիլիսոփայական բնույթի ըմբռնմանը, որը որևէ երևույթ չէր թողնում նրա սահմաններից դուրս:
Art in the process of its historical development and permanent transformation was often based on certain principles (norms, laws). Acting as the grounds which were stimulating or hindering the process of creativity, these principles, including mimesis, catharsis, normativity, style, etc., were mainly comprehended in the context of philosophy. Each of them established a certain framework that limited the freedom of creativity. But, in all ages, the possibility of deviating from these norms was not completely ruled out, which testifies to the freedom of the artist. The growth of this trend towards the end of the twentieth century led to the establishment of the cult of the absolute freedom of the creative personality, manifesting the relativity of all limiting norms in art and freely creating what one wants and as one wants. This is due to this process that art has come to an understanding of its philosophical nature, which does not leave any phenomenon outside its borders.
Place of publishing:
Երևան