Object structure

Publication Details:

Պարբերականն ընդգրկում է արվեստի պատմության և հումանիտար գիտությունների ոլորտի ուսումնասիրություններ, թարգմանություններ և ուսումնամեթոդական հետազոտություններ

Journal or Publication Title:

Գեղարվեստի ակադեմիայի Տարեգիրք=Yearbook of the Academy of Fine Arts=Ежегодник академии художеств

Date of publication:

2021

Number:

11/2

ISSN:

1829-4278

Official URL:

www.yearbook.yafa.am

Additional Information:

Manucharyan Alvina

Title:

Այծեմիկ Ուրարտուի արվեստի վաղ շրջանը խորհրդային ռեալիզմի զարգացման համատեքստում

Other title:

The Early Period Of Aytsemik Urartu's Art In The Context Of The Development Of Soviet Realism

Creator:

Մանուչարյան, Ալվինա

Corporate Creators:

Հայաստանի գեղարվեստի պետական ակադեմիա

Subject:

Հայ արվեստ ; Կերպարվեստի պատմություն

Uncontrolled Keywords:

Այծեմիկ Ուրարտու ; խորհրդային արվեստ ; խորհրդային քանդակագործություն ; մոնումենտալ քանդակ ; հաստոցային քանդակ ; խորհրդային ռեալիզմ

Coverage:

96-112

Abstract:

ԽՍՀՄ Ժողովրդական նկարիչ, արվեստի վաստակավոր գործիչ, խորհրդահայ կերպարվեստում առաջին կին քանդակագործ Այծեմիկ Ուրարտուն թողել է բավականին հարուստ ժառանգություն, որը կարիք ունի պահպանման, նորովի ուսումնասիրման և առավել լայն ընդգրկմամբ վերարժևորման։ Արվեստագետի գործերը ժանրային և կոմպոզիցիոն առումով բազմազան են։ Ստեղծվել են մոնումենտալ արձաններ և հաստոցային քանդակներ, բազմաֆիգուր քանդակներ, բարձրաքանդակներ և դիմաքանդակներ։ Գործերը հիմնականում արված են գիպսից, քարից, բրոնզից, բազալտից, երկաթբետոնից և մարմարից։ Սույն հոդվածի սահմաններում փորձ է արվել առանձին օրինակների միջոցով ուսումնասիրել, թե ինչպես է կայացել Այծեմիկ Ուրարտուի վաղ շրջանի աշխատանքների ձևային և ոճական առանձնահատկությունների փոփոխման և խորհրդային պատմության համապատասխան շրջանում «ռեալիզմ» հասկացության զարգացման միջև կապը։ Հետազոտության թեման արդիական է, քանի որ քանդակագործուհու անունն այսօր հայտնի է միայն նեղ մասնագիտական շրջանակներում, իսկ ստեղծագործական կյանքը լիարժեք կերպով ուսումնասիրված չէ, հատկապես՝ առաջարկվելիք գիտական խնդրի լույսի ներքո։
Работы Айцемик Урарту - Народного художника СССР, Заслуженного деятеля искусств, первой женщины-скульптора в истории изобразительного искусства Советской Армении - можно увидеть в различных местах Армении: в пространствах под открытым небом и в парках, на выставках и в музейных фондах. Урарту оставила довольно крупное наследие, которое требует сохранения, повторного изучения и более широкой переоценки. Работы скульптора разнообразны по жанру и композиции. Были созданы монументальные и станковые скульптуры, многофигурные скульптуры, горельефы и портреты. Работы в основном выполнены из гипса, камня, бронзы, базальта, железобетона и мрамора. Цель данной статьи – при помощи отдельных примеров работ Урарту изучить становление связи между изменением особенностей формы и стиля искусства раннего периода скульптора и развитием понятия «реализм» в соответствующий период истории советского искусства. Тема исследования актуальна, так как имя скульптора сегодня известно только в узких профессиональных кругах, а творчество не до конца изучено, особенно в рамках предложенной научной проблемы.
The artworks of Aytsemik Urartu - People's Artist of USSR, Honored Worker of Art, the first female sculptor in Soviet Armenia - can be seen in different spaces of Armenia: under the open sky and in public parks, in museum exhibitions and funds. The sculptor left a quite substantial legacy, which needs to be maintained, researched in a new way and evaluated in a more comprehensive manner. Her artworks are diverse in terms of genre and composition. She created monumental and easel sculptures, multi figure sculptures, high reliefs and sculptural portraits. Many of the works are made of gypsum, stone, bronze, basalt, reinforced concrete and marble. The article aims to present a case study that deals with the connection between the stylistic changes in the early period of the sculptor and the simultaneous development of the concept of "realism" in the mentioned period of Soviet art. The research topic is relevant, since the name of the sculptor is known today only in narrow professional circles, and her work has not been fully studied, especially within the framework of the proposed scientific problem.


Place of publishing:

Երևան

Type:

հոդված

Format:

pdf

Identifier:

doi:10.54503/1829-4278

Language:

hy