Object structure

Publication Details:

Պարբերականն ընդգրկում է արվեստի պատմության և հումանիտար գիտությունների ոլորտի ուսումնասիրություններ, թարգմանություններ և ուսումնամեթոդական հետազոտություններ

Journal or Publication Title:

Գեղարվեստի ակադեմիայի Տարեգիրք=Yearbook of the Academy of Fine Arts=Ежегодник академии художеств

Date of publication:

2022

Number:

12/1

ISSN:

1829-4278

Official URL:

www.yearbook.yafa.am

Additional Information:

Назарян Наира, Nazaryan Naira

Title:

Կիլիկյան մանրանկարչական ավանդույթը և Թորոս Տարոնացու նկարազարդած խորանները

Other title:

Традиция киликийской миниатюры и каноны согласия изображенные Торосом Таронаци ; The Cilician Miniature Tradition In The Canon Tables Designed By Toros Taronatsi

Creator:

Նազարյան, Նաիրա

Corporate Creators:

Հայաստանի գեղարվեստի պետական ակադեմիա

Subject:

Արվեստագիտություն

Uncontrolled Keywords:

ավետարանիչ ; Կիլիկիա ; Թորոս Տարոնացի ; մանրանկարչություն ; տիտղոսաթերթ ; լուսանցազարդ ; տոնական շարք

Coverage:

65-84

Abstract:

Մեծ Հայքը և Կիլիկյան հայկական թագավորությունը շարունակական սերտ մշակութային հարաբերությունների մեջ են գտնվել։ Հայաստանից բազմաթիվ արվեստի և գիտության գործիչներ կրթվել են Կիլիկիայում, Կիլիկիայից էլ շատ արվեստագետներ կապ են պահպանել պատմական հայրենիքի հետ։ Այդ իսկ պատճառով այդ դպրոցների գրատներում ստեղծված ձեռագրերում հանդիպում ենք ընդհանուր տարրերի։ Կիլիկյան դպրոցի ազդեցությունը զգացվում է խորանների, տիտղոսաթերթերի, տոնական շարքի, լուսանցազարդերի, այլ գեղարվեստական տարրերի մեջ։ Հոդվածը նվիրված է Գլաձորի համալսարանի XIV դ. առաջին կեսի նշանավոր ներկայացուցիչ՝ ծաղկող, մանրանկարիչ, գրիչ Թորոս Տարոնացու արվեստին, նրա նկարազարդած ձեռագրերում կիլիկյան մանրանկարչական ավանդույթի առկայությանը։ Օգտագործելով տարբեր դպրոցների պատկերազարդման ավանդույթները՝ նկարիչը կարողացել է ստեղծել իր սեփական հարուստ, եզակի աշխարհը։
Armenia and Cilicia were in long close cultural relations. Many prominent figures from Armenia have been educated in Cilicia, and many artists from Cilicia maintained contact with their historical homeland. That is why we find common elements in the manuscripts created in the scriptoria of these schools. The influence of the Cilician school is felt in the Concordance Canons, Title pages, Lord’s cycle, marginals and other artistic ornaments. On the Title pages, in the left corner of the page, there is a capital letter with the symbol of the Evangelist. In the right corner of the page is a marginal ending with a cross. This type of decor is already found in manuscripts from the XIIth century. Evangelists are depicted before the corresponding Gospel. Many of these elements have "left" the Original Armenia and returned in an improved form. Toros Taronatsi was inspired by Precilician and Cilician manuscripts to illustrate his pages. The works by Toros abound with ornaments, Lord’s cycle and text miniatures.Using the artistic experience of different miniature schools, the master was able to create his own rich, unique world.
Армения и Киликия были в продолжительных тесных культурных связях. Многие выдающиеся деятели из Армении получили образование в Киликии, и многие деятели искусства из Киликии поддерживали связь с исторической родиной. По этой причине в рукописях, созданных в скрипториях этих школ, находим общие элементы. Влияние киликийской школы ощущается в хоранах (канонах согласия), в титульных листах, Праздничном цикле, маргиналиях, в других художественных формах. На титульных листах в левом углу страницы вписана заглавная буква с символом евангелиста. В правом углу страницы-маргиналия, завершающаяся крестом. Такого типа декор встречаем уже в рукописях с XII века. Евангелисты изображены перед соответствующим Евангелием. Рукописи изобилуют текстовыми миниатюрами. Многие из этих элементов «покинули» Коренную Армению и, в усовершенствованном виде, вернулись обратно. Торос Таронаци вдохновлялся докиликийскими и киликийскими образцами для иллюстрирования своих рукописей. Работы Тороса изобилуют орнаментами, миниатюрами Праздничного цикла и текстовыми миниатюрами. Используя художественный опыт разных школ миниатюры, мастер смог создать свой богатый, уникальный мир.



Place of publishing:

Երևան

Type:

Հոդված

Format:

pdf

Identifier:

doi:10.54503/1829-4278

Language:

hy