Publication Details:
Հանդեսը լույս է տեսնում տարին մեկ անգամ:
Journal or Publication Title:
Date of publication:
Volume:
Official URL:
Additional Information:
Title:
Lexical Aspect Of Teaching Homonyms To Advanced Students
Other title:
Առաջադեմ ուսանողներին համանունների ուսուցման բառային ասպեկտը ; Лексический аспект обучения омонимам студентов старших курсов
Creator:
Corporate Creators:
Contributor(s):
Գլխավոր խմբ.՝ Վալերի Ավանեսյան
Subject:
English language teaching methodology
Uncontrolled Keywords:
Linguistics ; Phonetics ; Word-formation ; Methodology ; Semantics ; Homonym ; Homophone ; Aspect ; Teaching ; Technique
Coverage:
Abstract:
Հոդվածն ոսումնասիրում է տարբեր գիտնականների տեսակետները` համանունների ուսուցման բառագիտական հայեցակետի լույսի ներքո, քանի որ համանունները առաջացնում են որոշ դժվարություններ դասավանդման ժամանակ, ինչպես նաև առաջարկում որոշ մոտեցումներ յուրօրինակ հնարքներ, որոնք կօգնեն սովորողներին կատարել համանուն բառի ճիշտ ընտրություն` հիմք ընդունելով Վ. Ս. Մոեմի “Red” և ''A Man with a Conscience“ պատմվածքների օրինակները: Այդպիսով` յուրաքանչյուր դասի վերջում տրվում է համանունների շարք` բացատրություններով և գեղարվեստական գրականությունից բերված օրինակներով` տվյալ բառերի յուրացումը ստուգելու համար:
В статье рассматриваются точки зрения разных ученых на тему лексический аспект преподавания омонимов студентам продвинутого уровня, так как омонимы вызывают некоторые трудности в процессе обучения говорению, а также предлагаются некоторые стратегии и конкретные методы с целью обучения студентов правильному использованию омонимов на основе примеров, взятых из рассказа Сомерсета Моэма ''Рыжий'' и “Человек с совестью”. Таким образом, в конце каждого урока предлагается ряд омонимов с тщательными обúяснениями, и приведены примеры из художественной литературы с целью проверки знаний данных слов.
The article provides different scholars‟ viewpoints on the lexical aspect of teaching homonyms as it is difficult for advanced students to speak the target language fluently and appropriately as homonyms are words that sound alike but are spelled differently and have different meanings; and also proposes some strategies, specific techniques for helping students learn correct homonym usage on the basis of the examples picked up from the W.S. Maugham‟s story “Red” and “A Man with a Conscience“.
So, at the end of each lesson we propose to give a list of homonyms to students with the explanation and then give examples from fiction to check the understanding of the given words.
Place of publishing:
Ստեփանակերտ
Type:
Format:
Digitization:
ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան