Object structure

Journal or Publication Title:

Խ․ Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան․ Հայագիտական հանդես

Date of publication:

2023

Number:

1 (60) (Հոբելյանական թողարկում)

ISSN:

1829-0531

Official URL:

click here to follow the link

Additional Information:

Аветисян Лилит, Avetisyan Lilit

Title:

Բառային հոմանշության ուսուցումը բուհում՝ ըստ մասնագիտացումների

Other title:

Изучение лексической синонимии в вузе с учетом специализации ; The study of the lexical synonymy at the Institute according to specializations

Creator:

Ավետիսյան, Լիլիթ

Corporate Creators:

Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարան

Subject:

Մանկավարժություն

Uncontrolled Keywords:

բառային հոմանշություն ; հոմանշային շարք ; հականշահոմանշային շարքեր ; հոմանշություն և բազմիմաստություն ; մասնագիտական բառապաշար ; բուհական ուսուցում ; տեքստային աշխատանք

Coverage:

187-202

Abstract:

Սույն հոդվածում բառային հոմանշության ուսուցումը տրված է՝ ըստ մասնագիտական այս կամ այն բնագավառին վերաբերող բառապաշարի և տեքստային հատվածների: Բուհական համակարգի ոչ մասնագիտական ֆակուլտետներում արդի հայերենի հոմանիշ բառերի՝ ըստ մասնագիտացումների և նրանց համապատասխան բառապաշարի ավանդումը կարող է նպաստել բառերի ձևաիմաստային այս խմբի ուսուցման արդյունավետության բարձրացմանը: Կարևոր է բառային հոմանշության և հականշության ընդհանրությունների և տարբերությունների, ինչպես նաև բազմիմաստության և հոմանշության փոխհարաբերությունների վերհանումը: Ուսանողների ձեռք բերած տեսական գիտելիքները հարկ է կիրառել գործնականում՝ ըստ տարաբնույթ առաջադրանքների և տեքստային աշխատանքի: Արժևորվում են ուսուցման անհատականացմանը նպաստող բառարանային աշխատանքը, կապակցված խոսք կազմելը և, ընդհանրապես, ուսանողների ինքնուրույն աշխատանքներ կատարելու հմտությունների մշակումը: Թեման ավանդելիս առաջարկվում է կիրառել գծագրական դասակարգիչներ, որոնք ապահովում են փոխներգործուն ուսուցումը, ինչպես նաև համակարգչային Microsoft Power Point (կամ Google) ներկայացումը՝ որպես ուսուցման միջոցներից մեկը:
1. В данной статье рассматриваются вопросы изучения лексической синонимии современного армянского языка на неспециальных факультетах (с учетом специализации и специальной лексики) высших учебных заведений, основанного на выявлении интегральных и дифференциальных признаков лексической синонимии и антонимии, а также соотношения полисемии и синонимии. 2. Для многозначных слов характерны синонимические и антонимические отношения. Полисемия-общее явление для слов и устойчивых сочетаний представляющая собой объединение многих значений в рамках одной языковой единицы. Синономия и полисемия, а также антонимия и полисемия имеют явную общность: одно и то же слово вступает в синономические и антонимические отношения не целостно, а со своими частными значениями. 3. В семантическом и функционально-стилистическом аспектах различаются равноценные и неравноценные синонимы. Лексические синонимы реализуют свои синонимические отношения в речевой среде. 4. Синонимические ряды могут быть разные. Синонимический ряд - синхронное языковое явление, которое состоит из двух или больше слов. Во время изучения антонимических рядов необходимо рассматривать эти ряды параллелно со синонимическим рядам: антонимичные слова вступают в синономические связи с другими словами, образуя антонимо-синонимические своеобразные ряди. 5. Предлагается практическое применение полученных студентами теоретических знаний, базирующееся на таких методических приемах как трѐхкомпонентная таблица сопоставления, призма и картографирование понятий, метод текстовой работы и веб-поиска, выполнение словарной и творческой работы, заданий и упражнений, создание презентаций с помощью Microsoft Power Point (или Google), и проведение опроса.
1. This article examines the questions of teaching modern Armenian synonyms by lexical synonymy and antonymy commonalities and differences, as well as by discovering of the relationship of polysemy and synonymy in the non-professional faculties of the university system (according to the specializations and their appropriate vocabulary). 2. The synonymous and antonymous relations are typical of the words. Polysemy, the general phenomenon of the words and stable compounds, is the combination of more than one meanings in one language unit. In general synonymy and polysemy, antonymy and polysemy of the words have obvious generalities: the same word gets a synonymic or antonymic correlation with other words not entirely, but by its separate meanings. 3. According to their semantic and usual-stylistic aspects, the synonyms are distinguished by adequate and inadequate ones. The lexical synonyms realize their synonymous relations in the speech environment. 4. The synonymic lines may be different from the side of quantity. Synonymic lines of the words is a synchronic language reality, which consists of two or more words. Reccuring to the antonymic lines of the words it is necessary to observe them in parallel with synonymic lines: antonymic words are included into synonymic correlation with other words making certain synonymic - antonymic lines. 5. Recommended to apply students' acquired theoretical knowledge in practice according to the comparative table with three columns, prisma and concepts map methodological approaches, text work and Web-Quest methods, dictionary and creative works, computer Microsoft Power Point (or Google) presentation, question, as well as according to performing of exercises and tasks.

Place of publishing:

Երևան

Type:

Հոդված

Format:

pdf

Digitization:

ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան