Publication Details:
Հանդեսը լույս է տեսնում տարին երկու անգամ:
Journal or Publication Title:
Date of publication:
Volume:
ISSN:
Official URL:
Additional Information:
Title:
Մշակույթների բախման և ինքնության կորուստի հիմնախնդիրները Շ. Շահնուրի «Նահանջը առանց երգի » վեպում
Other title:
Problems Of Cultural Conflict And Loss Of Identity In The Novel Of Shakhnur «Retreat Without Song» ; Проблемы культурного конфликта и потеря идентичности в романе Шахнура «Отступление без песни»
Creator:
Corporate Creators:
Contributor(s):
Գլխավոր խմբ.՝ Վալերի Ավանեսյան
Subject:
Uncontrolled Keywords:
գաղթ ; հայրենիք ; ծննդավայր ; ինքնություն ; երկփեղկում ; եռատվածություն ; նահանջ ; ընտանիք ; կրոն ; լեզու ; հիշողություն ; օտարացում ; ձուլում
Coverage:
Abstract:
Ինքնորոշումի տենդագին լարումների, ինքնաժխտումի ներքին բարդույթների, միջավայրի պարտադրած նոր չափանիշների, ուծացման ու ձուլման դեմ հոգևոր անդադրում մաքառումների ու նահանջի մասին է Շահնուրի վեպը, որ դարձավ գրական-գեղարվեստական մի ամբողջ շարժման դասական մեկնակետ։ Ինքնության կերպափոխությունը Շահնուրը ներկայացնում է իբրև հետևանք մշակութային բախման այն շարժընթացի, որի հուժկու հորձանուտների մեջ անխուսափելի են դառնում այլասերումն ու ապամշակութայնացումը, ուծացումն ու ձուլումը։ Ոգու տեսության իր դատողություններում Շահնուրը կողք կողքի է դնում ազգային և մարդկային բարոյաբանական անկումները։ Ինքնատեսությամբ վեր հանելով ազգային ոգու տկարությունները՝ Շահնուրը միմիայն միտված է բուժելու դրանք, որովհետև պատմական պահը, նրա համոզմամբ, ավելի ճակատագրական է, ավելի աններող, անդիմադրելի։ Շահնուրը վեպում առաջադրում է հայության ինքնության ոչ միայն երկատված, այլև եռատված հիմնախնդիրը․ հայը դառնում է պոլսահայ, այնուհետև՝ ֆրանսահայ։ Ահա այս երկատված ու եռատված ինքության հարցադրումներով Շահնուրը քննադատական հայացք է ուղղում անցյալին, նախնիների ոչնչատեսիլ քաղաքականությանը, թագավորների անիմաստասեր վարքին: Ազգային գոյության ճանապարհին միասնական գաղափարաբանության և ապագայատեսիլ ռազմավարության բացակայության խնդիրը Շահնուրի վեպում դառնում է բոլոր ողբերգությունների պատմաքաղաքական հիմքը:
Роман Шахнура, ставший классической отправной точкой целого литературно-художественного движения, рассказывает о лихорадочном напряжении самоопределения, внутренних комплексах самоотречения, новых стандартах, навязанных окружающей средой, борьбе против ассимиляции. Шахнур представляет трансформацию идентичности как след движения культурного конфликта, в сильных вихрях которого неизбежны извращение, декультуризация и ассимиляция. В своих суждениях о теории духа Шахноур ставит рядом национально-человеческие моральные упадки. Выявляя с оптимизмом слабости национального духа, Шахнур стремится только их вылечить, потому что, по его мнению, исторический момент более фатален, непростительнее, неотразим.В романе Шахнур поднимает не только дихотомическую, но и тройную проблему армянской идентичности ․ Армянин становится стамбульским армянином, затем армянином французского происхождения. Задавая вопросы о двойной и тройной идентичности, Шахнур критически смотрит на прошлое, на невидимую политику своих предков, бессмысленное поведение королей. Проблема отсутствия единой идеологии и будущей стратегии на пути к национальному существованию становится исторической и политической основой всех трагедий в романе Шахнура.
Shakhnur's novel, which has become the classic starting point of an entire literary and artistic movement, is about the feverish tension of self-determination, internal complexes of self-denial, new standards imposed by the environment and the struggle against assimilation. Shakhnur presents the transformation of identity as a trace of the movement of cultural conflict in the strong vortices of which perversion, deculturalization and assimilation are inevitable. In his judgments about the theory of the spirit, Shahnour puts national and human moral declines side by side. Revealing the weaknesses of the national spiritwith optimism, Shakhnuronly tries to cure them, because, in his opinion, the historical moment is more fatal, unforgiv irresistible. In the novel, Shakhnur raises not only the dichotomous, but also the triple problem of Armenian identity․ The Armenian becomes an Istanbul Armenian, then the Armenian of French origin. With these questions of dual and triple identity, Shakhnur takes a critical look at the past, the invisible policies of his ancestors, the senseless behavior of kings. The problem of the lack of a unified ideology and future strategy on the path to national existence becomes the historical and political basis of all the tragedies in Shahnur's novel.
Place of publishing:
Ստեփանակերտ
Type:
Format:
Digitization:
ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան