Object

Title: Hybrid Training as a Guarantee to Ensure Continuation of Education

Publication Details:

2019թ.-ից խմբագրությունը գտնվում է Ստեփանակերտում, տպագրվում է Երևանում:

Journal or Publication Title:

Դպրատուն: Գիտական հոդվածների ժողովածու=Дпратун: Сборник научных статей=Dpratun: Collection of scientific articles

Date of publication:

2022

Volume:

2 (14)

ISSN:

2579-2733

Additional Information:

Степанян Асмик, Ստեփանյան Հասմիկ

Other title:

Гибридное обучение как гарантия обеспечения преемственности образования ; Հիբրիդային ուսուցումը՝ որպես կրթության շարունակականության ապահովման երաշխիք

Corporate Creators:

Ստեփանակերտի «Գրիգոր Նարեկացի» համալսարան

Abstract:

The article refers to the study of the hybrid learning model, and presents the advantages of hybrid learning. Based on the research, it is proposed to enshrine the hybrid education model in the RA Law on General Education, as a guarantee for the realization of the right to education and the continuation of education. The application of the hybrid learning model will enable smooth transition to distance learning in force majeure situations, to ensure the continuity of education.
Հոդվածում անդրադարձ է կատարվում հիբրիդային ուսուցման մոդելի ուսումնասիրությանը, ներկայացվում հիբրիդային ուսուցման առավելությունները: Արված ուսումնասիրության հիման վրա առաջարկվում է «Հանրակրթության մասին» ՀՀ օրենքում հիբրիդային ուսուցումը ամրագրել որպես կրթության իրավունքի իրացման, կրթության շարունակականության ապահովման երաշխիք: Հիբրիդային ուսուցման մոդելի կիրառումը հնարավորություն կընձեռի ֆորսմաժորային իրավիճակներում սահուն անցում կատարելու հեռավար ուսուցմանը և ապահովելու կրթության շարունակականությունը:
В статье рассматриваются модели гибридного обучения, представлены преимущества гибридного обучения. На основе исследования предлагается закрепить модель гибридного образования в в Законе РА ՛՛Об общем образовании՛՛ как гарантию реализации права на образование и преемственности образования. Применение гибридной модели обучения позволит плавно перейти на дистанционное обучение в форс-мажорных ситуациях, обеспечить преемственность образования.

Place of publishing:

Երևան

Publisher:

«Դիզակ պլյուս» հրատարակչություն

Format:

pdf

Extent:

էջ 101-106

Identifier:

oai:arar.sci.am:346205

Language:

en

Object collections:

Last modified:

May 13, 2023

In our library since:

Mar 1, 2023

Number of object content hits:

61

All available object's versions:

https://arar.sci.am/publication/375406

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information