Journal or Publication Title:
Արվեստագիտական հանդես=Искусствоведческий журнал=Journal of Art Studies
Date of publication:
Number:
ISSN:
Official URL:
Additional Information:
Title:
The Study of Lullaby Genre and its Subtypes: Since Komitas to Nowadays
Other title:
Օրորի ժանրի և նրա ենթատեսակների ուսումնասիրությունը. Կոմիտասից ցայսօր ; Изучение жанра колыбельной и его подвидов: от Комитаса до наших дней
Creator:
Subject:
Uncontrolled Keywords:
lullaby genre ; Armenian traditional music ; Komitas ; women’s work songs ; women’s lyrical songs ; standard lullabies ; improvised lullabies
Abstract:
The presented article is focused on the study of the lullaby and grounds for the existence of subtypes within the genre, which clearly differ from each other in their structure and composition principles. Observations on this subject can be seen in the works of Komitas, later in the works of musicologists Robert Atayan, Margarita Brutyan, Mushegh Aghayan, Hasmik Apinyan, as well as in the works of ethnographers Roza Grigoryan and Hripsime Pikichyan. We attempted to combine their observations and propose our own approach, as well as to classify these groups of lullabies by type, based on a comprehensive analysis. Among other academic achievements of Komitas, it should be noted that he made the first attempt at genre classification of Armenian traditional music, in which, however, the lullaby is not yet recognized as an independent phenomenon. Komitas divided the lullabies into two groups; one of which he considered a component of women’s lyrical song and the other a component of the women’s work song.
Հոդվածը նվիրված է օրորի ժանրի ուսումնասիրությանը, ինչպես նաև դրա ներսում գոյություն ունեցող միմյանցից կառուցվածքով ու շարադրման սկզբունք-ներով հստակ տարբերվող ենթատեսակների գոյության փաստի հիմնավորմանը: Երևույթի նախնական դիտարկումներ կարելի է տեսնել դեռևս երաժշտագետ-ներ Կոմիտասի, ապա Ռոբերտ Աթայանի, Մարգարիտ Բրուտյանի, Մուշեղ Աղայանի, Հասմիկ Ափինյանի, ինչպես նաև ազգագրագետներ Ռոզա Գրիգորյանի, Հռիփսիմե Պիկիչյանի աշխատություններում: Մենք դրանք մեկտեղել և առաջարկել ենք սեփական մոտեցումը, ինչպես նաև համապարփակ վերլուծության հիման վրա դասակարգել ենք օրորոցային երգերի այս խմբերը՝ ըստ տեսակների: Հայ ավանդական երաժշտության ժանրային բաժանման առաջին քայլը, ի թիվս այլ գիտական նվաճումների, կատարեց Կոմիտասը: Ըստ նրա՝ օրորը առանձին ժանր չէ. դրանց մի խումբը մաս է կազմում կանանց աշխատանքային երգերի, մյուսը՝ քնարական երգերի: Նման մոտեցումը հուշում է, որ արդեն իսկ Կոմիտասի գրառած կամ թեկուզ գեղջկական միջավայրում լսած օրորներում Վարդապետը նկատել է նույն գործառույթն ուղեկցող ժանրում գեղարվեստա-կանությամբ և կառուցվածքով անհամարժեք երկու խմբերի գոյության հանգա-մանքը: Մենք, հիմք ընդունելով այսօր ձեռքի տակ ունեցած ձայնագրված նմուշ-ների ահռելի քանակը, դրանց երաժշտագիտական վերլուծությունը՝ ըստ կա-ռուցվածքի, ձայնակարգի, թեմատիկայի, խոսք-մեղեդի կապի և այլ ցուցիչների, առանձնացնում ենք օրորի ժանրի երկու ենթատեսակ՝ ընդգծելով այդ խմբերում առկա ընդհանրություններն ու տարբերությունները:
Настоящая статья посвящена изучению жанра колыбельной и обоснованию существования подвидов внутри жанра, явно отличающихся друг от друга по своему строению и принципам композиции. Этот вопрос рассматривается в ра-ботах Комитаса, позднее – музыковедов Роберта Атаяна, Маргариты Брутян, Мушега Агаяна, Асмик Апинян, а также этнографов Розы Григорян и Рипсиме Пикичян. Мы постарались обобщить эти подходы и предложить свой, а также классифицировать эти группы колыбельных по типам на основе комплексного анализа. Cреди прочих научных достижений Комитаса ему принадлежит первая по-пытка жанровой классификации армянской традиционной музыки, в которой, впрочем, интересующий нас жанр еще не представлен в виде самостоятельного явления. Комитас подразделяет колыбельные на две группы, одна из которых является составляющей жанра женской лирической песни, вторая – жанра женской трудовой песни. Подобный подход позволяет предположить, что в колыбельных, записанных Комитасом или просто услышанных им в деревенском быту, выявляются две совершенно не равнозначные по своему художественно-му значению и структуре группы внутри одного жанра, выполняющего конкретную функцию.