Journal or Publication Title:
Արվեստագիտական հանդես=Искусствоведческий журнал=Journal of Art Studies
Date of publication:
Number:
ISSN:
Official URL:
Additional Information:
Title:
Սիրելի ուսուցչին հիշում են ողջ կյանքում. Երվանդ Քոչարի հուշերը Եղիշե Թադևոսյանի մասին
Other title:
Любимого учителя помнят всю жизнь: воспоминания Ерванда Кочара о Егише Тадевосяне ; A favourite teacher is remembered for life: Ervand Kochar’s memories about Yeghishe Tadevosyan
Creator:
Subject:
Uncontrolled Keywords:
Եղիշե Թադևոսյան ; Շմերլինգի դպրոց ; Թիֆլիս ; Երվանդ Քոչար, հուշագրություն
Abstract:
Հոդվածում հնարավորինս ամբողջական ներառված են Երվանդ Քոչարի անձնական արխիվում պահվող իր սիրելի ուսուցչի՝ «հայ արվեստի մեծ երախտավոր» Եղիշե Թադևոսյանի մասին տարբեր առիթներով գրված հուշագրությունները: Դրանցից մի հատված տպագրվել է խորհրդային տարիներին, սակայն խիստ գրաքննություն անցած՝ «խմբագրված», շատ հեռու բնագրից: «Դա իմ բախտն էր, որ Եղիշե Թադևոսյանը Շմերլինգի նկարչական դպրոցում ինձ նկարչություն էր դասավանդում»,- գրում է Քոչարը: Ակնածանքով ու գորովանքով գրված քոչարյան հուզիչ հուշագրություններից վեր է հառնում ականավոր արվեստագետի, վաստակաշատ մանկավարժի, մեծ Հայի մարդկային վեհ ու անձնվեր նկարագիրը, բարձր պրոֆեսիոնալիզմը, վառ անհատականությունը:
В статье возможно более полно представлены хранящиеся в личном архиве Е. Кочара памятные записи самого разного характера о его любимом наставнике – «великом подвижнике армянского искусства» Егише Тадевосяне. Небольшая подборка этих заметок была опубликована в советское время, однако жестокая «правка» литературной цензуры сделала их весьма далекими от оригинала. «Мне очень повезло, что Егише Тадевосян в художественной школе Оскара Шмерлинга преподавал мне рисование», – писал Кочар. Полные восторга и преклонения кочаровские воспоминания делают зримым благородный и самоотверженный облик этого выдающегося живописца, опытного педагога и великого Армянина – во всем блеске его профессионализма и яркой индивидуальности.
The article presents the completest possible version of Ervand Kochar’s memoirs from his personal archive written on various occasions about his favorite teacher, “the great devotee of Armenian art” Yeghishe Tadevosyan. A small selection of these notes was published during the Soviet years, but due to the severe censorship and “editing”, they were very far from the original. “I was lucky to have Yeghishe Tadevosyan as my painting teacher at the Schmerling Art School,” Kochar wrote. Kochar’s memories, written with reverence and adoration of his highly professional teacher, make visible the noble and selfless character of the outstanding painter and great Armenian.