Object structure

Journal or Publication Title:

«Կաճառ» Գիտական հոդվածների ժողովածու. ՀՀ ԳԱԱ Գիտակրթական միջազգային կենտրոն = ״Качар״ Сборник научных трудов. НАН РА Международный научно-образовательный центр =“Katchar” Collection of Scientific Articles. International Scientific-Educational Center NAS RA

Date of publication:

2022

Number:

2

ISSN:

2579-2903

Official URL:

click here to follow the link

Additional Information:

Նանյան Սուսաննա, Նալբանդյան Հայկ, Нанян Сусанна, Налбандян Гайк

Title:

Lexical Challenges In English Speaking Skills Among Armenian Students

Other title:

Лексические проблемы в разговорных навыках английского языка среди армянских студентов ; Հայ ուսանողների շրջանում անգլերենի բառապաշարի խոսակցական հմտությունների դժվարությունները

Creator:

Susanna Nanyan ; Nalbandyan, Hayk

Corporate Creators:

International Scientific-Educational Center of NAS RA ; Financial University under the Government of the Russian Federation

Subject:

Linguistics

Uncontrolled Keywords:

speaking skills ; vocabulary ; lexical errors ; error types ; vocabulary size test

Coverage:

117-135

Abstract:

In the study we investigated the possible lexical errors that Armenian students encounter while trying to speak English. This is a mixed method research and the sample of the study includes 38 undergraduate students from the Faculty of International Relations. The data was collected from the students via debates. The debates were audio-recorded and after transcribed, the lexical errors were identified and classified according to error taxonomy. Their knowledge of vocabulary was measured through a vocabulary size test in order to find the relationship between the vocabulary size and error rate.
Սույն հոդվածի նպատակն է՝ պարզել ուսանողների խոսքում անգլերենի բառապաշարի հնարավոր սխալները: Իրականացվել է խառը մեթոդի հետազոտություն, որի ընտրանքը ներառում է համալսարանների բակալավրի կրթական աստիճանում սովորող 38 ուսանող: Տվյալները հավաքագրվել են ուսանողներից բանավեճերի միջոցով: Բանավեճերը ձայնագրվել են, իսկ գրի առնվելուց հետո բառապաշարի սխալները դուրս են գրվել և դասակարգվել են՝ ըստ սխալների բնույթի:
В этой статье мы исследовали возможные лексические ошибки, с которыми сталкиваются армянские студенты, пытаясь говорить по-английски. Это смешанный метод исследования, и выборка исследования включает 38 студентов бакалавриата факультета международных отношений. Данные были собраны у студентов в ходе дебатов. Дебаты были записаны на аудио, и после расшифровки лексические ошибки были идентифицированы и классифицированы в соответствии с таксономией ошибок. Их знание словарного запаса было измерено с помощью соответствуэщего теста на выявление размерности словарного запаса, коррелирующегося с частотой ошибок.

Publisher:

ՀՀ ԳԱԱ

Type:

Հոդված

Format:

pdf

Identifier:

click here to follow the link

Language:

en

Location of original object:

ՀՀ ԳԱԱ Հիմնարար գիտական գրադարան