Publication Details:
2019թ.-ից խմբագրությունը գտնվում է Ստեփանակերտում, տպագրվում է Երևանում:
Journal or Publication Title:
Date of publication:
Volume:
ISSN:
Additional Information:
Акопян Вардан, Hakobyan Vardan
Title:
Պատկեր. առարկայականությունից դեպի տրամաբանականը կամ ժամանակի և տարածության տարրալուծումը բառի մեջ
Other title:
Образ: из предметности к логичному, или разделение времени и пространства в слове ; The Image from the Subject Matter to the Essence or Decomposition of Time and Space in a Word
Creator:
Corporate Creators:
Ստեփանակերտի «Գրիգոր Նարեկացի» համալսարան
Subject:
Uncontrolled Keywords:
քնարերգություն ; պատկեր ; առարկայական ; տրամաբանական ; ոգեղեն ; ժամանակ և տարածություն ; ավանդական ; նորարարական ; ոգի ; թումանյանագիտություն ; գեղագիտություն ; հառաչանք ; մարդ ; մետաֆոր ; բանաձևային մտածողություն ; ստեղծագործություն ; ժողովրդական բանահյուսություն
Abstract:
Հոդվածում անդրադարձ է կատարվում Հովհաննես Թումանյանի քնարերգության գեղարվեստական եւ գեղագիտական առանձնահատկություններին, պոետիկային՝ հայ եւ համաշխարհային գրականության զարգացման ընդհանուր համապատկերում։ Գիտական վերլուծության են ենթարկվում գրողի ստեղծագործության թեմատիկ- գաղափարական բովանդակության, ինչպես նաեւ էպիկական ոճի եւ մտածողության սերտ կապն ու ներքին առնչությունները հայկական ժողովրդական հարուստ բանահյուսության հետ։ Ուսումնասիրության մեջ հատուկ տեղ է հատկացվում հին ու նոր աշխարհների պայքարում հստակ ուրվագծվող կերպարների մեկնությանը, մարդու մեջ մարդկայինի կատարելագործման /«Ու դեռ հեռու է մինչեւ Մարդը իր ճամփան»/ թումանյանական Տեսլականին, որը եւ դիտարկվում է որպես բանաստեղծի գլխավոր մետաֆոր։ Հեղինակը հետազոտական աշխատանքում հանգամանորեն քննում է պատկերը /պատկեր- գործողություն/ առարկայականությունից դեպի ներքին տրամաբանությունն ու էութենականը «տանելու » գրողի նորարարական միջոցներն ու հնարանքները, սոցիալ- հոգեբանական ժամանակն ու տարածությունը բառում տարրալուծելու, իր ժամանակն ու իր հայրենիքը ստեղծելու սկզբունքները, թումանյանական կենսափիլիսոփայության ամբողջական արժեհամակարգի բնորոշ կողմերը։
В статье исследуются сатирические, художественные и эстетические особенности поэтики Ованеса Туманяна: развитие армянской и всемирной литературы в общих очертаниях. Научному анализу подвергается крепкая связь тематико-смыслового содержания произведения писателя, а также эпического стиля и мышления, внутренние столкновения с армянским богатым устным народным творчеством. В исследовании особое место уделяется уединению очерченных образов в борьбе старых и новых миров, туманяновскйи взгляд - совершенствование в человеке человечного («еще далек до человека его путь»), который и интерпретируется как основная метафора поэта. В научном труде автор исследует образ (образ-действие) из вещественного к внутренней логике, а также новейшие способы и средства писателя - «забирание» сущности, разделение социально- психологического времени и пространства, создание своего времени и своей Родины, принципы полноценной жизненно-философской структуры.
The article touches upon the artistic and aesthetic peculiarities of Hovhannes Tumanyan’s lyric poetics, in the general context of Armenian and worldwide literature development. The theoretical and ideological content of the writer’s work, as well as in the epic style and mentality, the close connection and internal relationships with the rich Armenian folklore are exposed to scientific analysis. In the research a special attention is given to the comment of the explicit outlined characters in old and new worlds’ battle, human perfection in man/»It is still far from the man’s way»/ and Tumanyan Vision which is considered as the poet’s main metaphor. The author thoroughly examines in his research work the image / image-activity/ from the subjectivity to internal logic and the essence ‘’taking ‘’ to the writer’s innovative means and tricks, decomposing the social-psychological time and space in a word, creating the principles of his time and his homeland and the typical sides of the complete value system of Tumanian life philosophy.
Place of publishing:
Երևան