Journal or Publication Title:
Կոմիտասի թանգարան-ինստիտուտի տարեգիրք = Komitas museum-institute yearbook
Date of publication:
Volume:
ISBN:
Additional Information:
Title:
Հայկական օրորների «կայուն» ենթաճյուղը XIX դարի վերջից մինչև XX դարի առաջին կեսն արված գրառումներում
Other title:
“Traditional” Subgroup of Lullaby in Armenian Folk Music
Creator:
Contributor(s):
Subject:
Թանգարաններ ; Կոմիտաս Վարդապետ ; Երաժշտական ֆոլկլորագիտություն
Uncontrolled Keywords:
բանասաց ; բանահավաք ; ժողովածու ; գրառում ; ժանր ; ավանդական
Abstract:
Հայ ավանդական երգամտածողության հետաքրքրական ժանրերից մեկում՝ օրորներում գոյություն ունի սկզբունքորեն տարբեր երկու խումբ.
տեղում, հանպատրաստից հորինվող,
ավանդաբար փոխանցվող ։ Խմբերից յուրաքանչյուրն ունի իր գեղարվեստական և կառուցվածքային առանձնահատկությունները, ուստի կարևոր է դիտարկել դրանցում առկա տարբերություններն ու ընդհանրությունները: Ժանրում այս երկու տարբեր դրսևորումների մասին առաջին դիտարկումն արել է Կոմիտասը՝ դրանք դասակարգելով տարբեր տեսակների ներսում («տեսակ » եզրը կիրառելով «ժանր » իմաստով). շինականում՝ իբրև կնոջ յուրատեսակ աշխատանք, և քնարականում: Հոդվածում հիմնական շեշտը դրել ենք ավանդական տեսակի օրորների վրա՝ քննության ենթարկելով օրորի ժանրում ձայնագրյալ նմուշները՝ սկսած XIX դարավերջի առաջին գրառումներից մինչ XX դարի առաջին կեսն ընկած ժամանակահատվածը: Արդյունքում դուրս ենք բերել ժանրի 32 նմուշ, որոնցից վերլուծել ենք 10–ը:
Two main groups exist in Armenian folk lullabies:
improvisational, created on the spot,
traditionally transferred. Each of the groups has its specific artistic and structural features, therefore it is important to compare their differences and commonalities. Komitas was the first to observe the two mentioned manifestations in this genre. He classified the latter into two different groups: (a) as belonging to the work song sphere, considering their essence in the process of women working towards making the child fall asleep; (b) as belonging to the lyrical songs. This article focuses on the second mentioned type, namely the traditional lullabies. My research is based on the recorded pieces of lullabies, as transcribed in the late XIX and the first half of the XX centuries. As a result, thirty–two patterns belonging to the lullaby genre were identified, ten of which that belonged to the traditional type were analyzed.
Table of contents:
ԳԼՈՒԽ Բ. Կոմիտասը և երաժշտական ֆոլկլոր
CHAPTER II: Komitas And Folk Music
Place of publishing:
Երևան