Journal or Publication Title:
Կոմիտասի թանգարան-ինստիտուտի տարեգիրք = Komitas museum-institute yearbook
Date of publication:
Volume:
ISBN:
Additional Information:
Title:
Other title:
The Role of Transcribing and Publishing Folk Songs in the Process of the Formation and Development of Armenian Folkloristics (late XIX and early XX centuries) ; Значение собирательской и издательской деятельности в развитии армянской музыкальной фольклористики конца XIX и начала XX веков
Creator:
Contributor(s):
Subject:
Թանգարաններ ; Կոմիտաս Վարդապետ ; Երաժշտական ֆոլկլորագիտություն
Uncontrolled Keywords:
բանահավաքչություն ; Ս.Դեմուրյան ; Ս. Մելիքյան ; Ռ.Պատկանյան ; Մ. Եկմալյան ; ժողովրդական երգ
Abstract:
Հայ երաժշտական մշակույթի զարգացման համար բացառիկ նշանակություն ունեցան ժողովրդական մեղեդիները, որոնց ձայնագրման ու մշակման գործընթացը սկսվեց XIX դարի 80–90–ական թթ. և նոր թափ առավ XX դարի ամբողջ ընթացքում: Երաժշտական ֆոլկլորագիտության հիմքում ընկած են ավանդական ժողովրդական ստեղծագործության հավաքման, ուսումնասիրման խնդիրները, որոնց արդյունքում բացահայտվում են ազգային մտածողությանը բնորոշ առանձնահատկությունները. սրանք իրենց հերթին բնութագրում են ժողովրդի ստեղծագործության ուրույն դեմքը: Այս բնագավառում մեծ գործ են կատարել Ղ. Ալիշանը, Ռ. Պատկանյանը, Ք. Կարա–Մուրզան, Գ. Ղորղանյանը, Ն. Տիգրանյանը, Մ. Եկմալյանը, Ս. Ամատունին, Ա. Բրուտյանը, Ս. Մելիքյանը, Ս. Դեմուրյանը և ուրիշներ: Առանձնահատուկ նշանակություն ունի Կոմիտաս Վարդապետի մեծ վաստակը ժողովրդական երաժշտական նմուշների հավաքման, ուսումնասիրման ու մշակման գործում: Հայ ժողովրդական երգերի հավաքման, դասակարգման և համեմատական դիտարկումների շնորհիվ բացահայտվում են ձայնակարգային, մեղեդային, բարբառային, ժանրային մի շարք առանձնահատկություններ, որոնք նկարագրում են հայ երգի ուրույն տեսակը, հաստատում են ազգային ինքնությունն ու սահմանում XIX դարավերջի և XX դարասկզբի երաժշտական լեզվամտածողությունը: Армянская музыкальная фольклористика сформировалась в 80–90-х годах XIX века. Предметом ее исследования является собирательство и изучение народного песнетворчества, в результате чего выявляются особенности национального мышления, которые, в свою очередь, формируют его неповторимый облик. Армянская народная музыка сыграла исключительную роль в развитии национальной музыкальной культуры и становлении национальной композиторской школы XX века. Неоценимый вклад в развитии армянского музыкознания внесли Г. Алишан, Р. Патканян, Х. Кара–Мурза, Г. Корганян, Н. Тигранян, М. Екмалян, С. Аматуни, А. Брутян, С. Меликян, С. Демурян и другие. В развитии армянской фольклористики, а также в формировании национальной композиторской школы особенно важна деятельность Комитаса. В результате исследований народных песен и сравнительного анализа выявляется ряд особенностей армянского песнетворчества, в том числе варианты народных песен, которые популярны в народе и, передаваясь из уст в уста, претерпевали ряд мелодических, ритмических, ладоинтонационных и других изменений. Такой анализ и сравнение позволяют определить ряд процессов, которые характеризуют особенности народной музыки, бытующей в конце XIX и начале XX веков․
Armenian folk melodies have an exceptional role in the Armenian music culture. The process of their recording began back in the 80–90s of the XIX century and continued with a new wave of development during the XX century. Collecting and studying folk music results in revealing the typical features of national music mentality, which, in its turn, describes the nation from the point of view of creativity. G. Alishan, R. Patkanyan, K. Kara–Murza, G. Korganyan, N. Tigranyan, M. Yekmalyan, S. Amatuni, A. Brutyan, S. Melikyan, S. Demuryan and others have had undertaken important activity in this field. Komitas Vardapet played an outstanding role in collecting, studying and arranging Armenian folk music. In the process of undertaking collecting, classifying and comparative work, a number of typical features displayed in the modes, melodic patterns, dialects, genres etc. are revealed. All of those features describe Armenian folk music, witness the uniqueness of national music and define the music mentality of the late XIX and early XX centuries.
Table of contents:
ԳԼՈՒԽ Գ. Երաժշտական ֆոլկլոր
CHAPTER III: Music Folklore
Place of publishing:
Երևան