Journal or Publication Title:
Date of publication:
Number:
ISSN:
Official URL:
Additional Information:
Գրիգորան Գոհար, Մովսիսյան Լուսինե, Григорян Гоар, Мовсисян Лусине
Title:
Other title:
Կրթությունը նոր կորոնավիրուսային համավարակի պայմաններում, օտար լեզուների ուսուցումը պանդեմիայի օրերին ; Образование в условиях нового коронавируса, обучение иностранным языкамв период пандемии
Creator:
Grigoryan, Gohar ; Movsisyan, Lusine
Subject:
Uncontrolled Keywords:
COVID-19 pandemic ; online learning ; distance education in Armenia ; foreign language teaching ; distance learning
Coverage:
Abstract:
In 2019 the spread of the new coronavirus in the world affected all spheres of life. The education sector suffered greatly as the shift to distance learning caused great psychological difficulties. Besides, the problem of technological equipment and access to the Internet arose. Many people around the world couldn't afford to use their computers or smartphones for distance education. The pandemic, however, was an opportunity to acquire new knowledge. In global lockdowns, people started to look for alternative methods for the teaching and learning process to continue. Thus, online learning became not an option but a necessity; people could acquire new knowledge without leaving home and spending resources.
2019 թվականին աշխարհում տարածված նոր կորոնավիրուսային համավարակն իր ազդեցությունն ունեցավ կյանքի բոլոր ոլորտների վրա, մեծապես տուժեց կրթական համակարգը, քանի որ անցումը հեռավար կրթության նախ մեծ դժվարություններ առաջ բերեց հոգեբանական առումով։ Բացի այդ առաջ եկավ նաև տեխնոլոգիական սարքավորումների ու համացանցի հասանելիության խնդիրը։ Ամբողջ աշխարհում քիչ չէր այն մարդկանց թվաքանակը, ովքեր ի վիճակի չէին ունենալու սեփական համակարգիչը կամ սմարթֆոնը՝ կրթությունը հեռավար եղանակով շարունակելու համար։ Համավարակը, սակայն, նաև հնարավորություն էր նոր գիտելիքների ձեռքբերման համար։
Распространившаяся во всем мире с 2019 года эпидемия коронавируса оказала влияние на все сферы жизни, в частности, весьма пострадала образовательная система, поскольку переход на дистанционное образование вызвал большие затруднения в психологическом смысле. Кроме того встали проблемы технического оснащения и доступности интернета. Во всем мире немало людей, которые не в состоянии иметь собственный компьютер или смартфон для продолжения образования в дистанционной форме.