Publication Details:
Journal or Publication Title:
Գիտական Արցախ=Scientific Artsakh=Научный Арцах
Date of publication:
Number:
ISSN:
Official URL:
www.artsakhlib.am
Additional Information:
Title:
Երվանդ Ֆրանգյանի համադրական մոնիզմը XX դարասկզբի հայազգային կեցության մարտահրավերների համատեքստում
Other title:
Yervand Frangyan‘s Synthetic Monism in the Context of Challenges ofArmenian National Existance of the Beginning of the 20th Century ; Синтетический монизм Ерванда Франгяна в контексте вызовов армянского национального бытия начала XX века
Creator:
Subject:
Uncontrolled Keywords:
պոզիտիվիզմ ; համադրական մոնիզմ ; գաղափարների փոխադարձ լրացման սկզբունք ; պատմական ռեալիզմ
Abstract:
XX դարասկզբի հայ ականավոր մտավորական, փիլիսոփայության դոկտոր Երվանդ Ֆրանգյանը (1878-1928), հետապնդելով ՀՅԴ աշխարհայեցողության վերլուծության, գաղափարական ակունքների բացահայտման, հասարակական-քաղաքական դավանանքի և հայ ազգային կեցության մեջ այս կուսակցության ունեցած դերակատարության ուսումնասիրության նպատակները, դիմում է համաշխարհային փիլիսոփայության կարևորագույն ուղղություններից մեկին՝ երկրորդ պոզիտիվիզմին: Ֆրանգյանի փիլիսոփայական համակարգի մեջ առանձնակի կարևոր տեղ է զբաղեցնում հատկապես պատմական ռեալիզմը` որպես ՀՅԴ աշխարհայացքի տեսական առանցք: Doctor of philisophy, eminent Armenian thinker of the beginning of the 20th century Ervand Frangyan (1878-1928) pursuing the goals of ARF worldview analysis, disclosuring the ideological sources of that world view, studying the role of the party in social-political dogmas and in the Armenian national existance, turns to the second positivism, one of the most important schools of philisophy. In his view the ideas of the founders of the school Mach and Avenarius best express the synthetic character of ARF worldview. Nevertheless, historical realism as a theoretical basis of ARF worldview is of particular importance in Frangyan‘s philosophical system. Выдающийся армянский мыслитель начала XX века, доктор философии Ерванд Франгян (1878-1928), преследуя цели анализа мировоззрения, выявления идейных истоков, социально-политической идеологии партии «Дашнакцутюн» и ее роли в армянском национальном бытии, обращается к одному из важнейших направлений всемирной философии – второму позитивизму. В философской системе Франгяна особо важное место занимает именно исторический реализм как теоретический стержень мировоззрения «Дашнакцутюн».
Place of publishing:
Երևան